5
استاندار آذربایجان‌شرقی؛

جذب فاینانس برای هفت طرح مهم آذربایجان‌شرقی در دولت تصویب شد

  • کد خبر : 19425
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
جذب فاینانس برای هفت طرح مهم آذربایجان‌شرقی در دولت تصویب شد
استاندار آذربایجان‌شرقی از تصویب فاینانس برای هفت طرح مهم استان در دولت خبر داد و گفت: آزادراه تبریز - بازرگان، تبریز - شبستر و راه آهن خاوران به تبریز از جمله این طرح هاست.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی از بانک‌های استان خواست تا برای جذب این اعتبارات همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات ارائه شده انجام اموربانکی در استان رو به بهبود است.ادامه داد: در شرایط تحریم و به تبع آن به وجود آمدن مشکلات اقتصادی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و بانک ها تحت تاثیر قرار گرفتند.
پورمحمدی با بیان اینکه تمامی واحدهای تولیدی به خاطر شرایط تحریم نیاز به نقدینگی بیشتری دارند، گفت: از طرف دیگر واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی که بخاطر تحریم ها به وجود آمده مطالبات خود را نمی توانند پرداخت کنند با این وجود تعامل خوبی بین بانک ها و تولیدکنندگان استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی بانک ها عملکرد بسیار خوبی داشتند، اظهار کرد: کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا توسط بانک ها به خوبی حمایت شدند ولی انتظار بیشتری از بانک‌های استان در جهت حمایت از واحدهای تولیدی داریم؛ اگر واحدهای تولیدی ورشکسته شوند بانک‌ها نیز متضرر خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه مردم بیشترین اعتماد را به بانک‌ها دارند، افزود: بیشتر دارایی مردم در نزد بانک هاست که حفظ این اعتماد و سرمایه اجتماعی بسیار مهم است.
پورمحمدی همچنین بر تمرکز حساب های شرکت ها و موسسات تولیدی و صنایع و معادن در داخل استان تاکید کرد و گفت: باید مشوق‌هایی از سوی بانکها برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود تا حساب هایشان به استان هدایت شود.
وی گفت: ۶۰ درصد اقتصاد ایران در دست آذرباجانی هاست و ترک ها اقتصاددانان خوبی هستند، صنایع قدری در آذربایجان شرقی وجود دارد اما در شرایط کنونی نیاز به حمایت بیشتر بانک‌ها دارند.
بنا به این گزارش، ۱۹ نفر از کارکنان بانک های استان به دلیل ابتلا به کرونا به عنوان شهید خدمت جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.