6

۱۳ کیلومتر از راه‌آهن سراسری از مناطق مسکونی مراغه عبور می‌کند

  • کد خبر : 19672
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
۱۳ کیلومتر از راه‌آهن سراسری از مناطق مسکونی مراغه عبور می‌کند
مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: ۱۳ کیلومتر از مسیر ریلی راه آهن سراسری از مناطق مسکونی شهری این شهرستان عبور می‌کند.

به گزارش آژانس خبر تبریزمن،سیدعلی موسوی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات مناطق مسکونی واقع شده در مسیر راه آهن افزود: عبور بخشی از مسیر ریلی از مناطق شهری مراغه در سال های اخیر موجب وقوع حوادث تلخ بسیاری شده است و چندین نفر از شهروندان در اثر تصادف و برخورد با قطار جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر از محل اعتبارات بازآفرینی شهری مراغه دیوار کشی در برخی از مناطق مسکونی واقع شده در مسیر راه آهن انجام شده است، اعلام کرد: این طرح با مشارکت شهرداری و مسکن وشهرسازی و با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شده اما عدم وجود معبر برای تردد شهروندان و برخی مخالفت های ساکنان این مناطق زمینه ساز ناتمام ماندن آن شده است.

وی با اشاره به عبور ریل راه آهن از سه منطقه شهری مراغه گفت: مشکلات حریم راه آهن و عبور آن از مناطق مسکونی از جمله مطالبات بیش از ۱۵ ساله شهروندان است.

فرماندار مراغه اعلام کرد: در راستای رفع مشکلات مردم این مناطق ۲ زیرگذر شهری با اولویت محل حادثه اخیر در منطقه پهرآباد احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این منظور، راه آهن مکلف به تامین سازه و احداث و نیز شهردرای و مسکن شهرسازی نیز موظف به زیرسازی و آسفالت زیرگذرهای احداثی خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین امکان سنجی و شناسایی مکان مناسب برای احداث این زیرگذرها توسط شهرداری مراغه انجام می شود.

موسوی گفت: در راستای دیوار کشی ۱۳ کیلومتر در مناطق مسکونی واقع شده در حریم راه آهن، اعتبار مورد نیاز نیز از محل اعتبارات طرح های بازآفرینی شهری تامین خواهد شد.

وی افزود: تعیین و کاهش حریم راه آهن در مناطق مسکونی واقع شده در نزدیکی محل عبور راه آهن در کشور و این شهرستان توسط نماینده این شهرستان در خانه ملت در حال پیگیری است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد راه آهن، کاهش تلفات انسانی در جابجایی مسافران بوده، بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عدم آشنایی با قوانین، شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم راه‌آهن هستیم که زمینه‌ساز مشکلات اجتماعی و اقتصادی در این مناطق شده است.

محمدرضا قربانی با ابراز تاسف از حادثه اخیر جان‌باختن عابر پیاده در عبور از مسیر راه‌آهن در شهر مراغه، اضافه کرد: در حادثه اخیر راننده قطار از ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه اقدام به ترمزگیری کرده است و هرگونه اظهارات غیرکارشناسی در این خصوص صحت ندارد.

 

وی ادامه داد: برای کاهش خطرها، ساخت زیرگذر در ۲ نقطه از شهر مراغه با مطالعه و مکان‌یابی شهرداری توسط راه‌آهن آغاز خواهد شد و سرعت قطارها در منطقه مسکونی پهرآباد مراغه به نصف کاهش می‌یابد.

قربانی اضافه کرد: همچنین راه‌آهن آماده همکاری با شهرداری در اجرای طرح‌های زیباسازی محیطی مسیرهای راه آهن در مناطق شهری مراغه است.

وی با اشاره به وضعیت پل‌های زیرگذر خداجو و فلزکاران نیز اعلام کرد: در صورت ارائه صورت وضعیت از سوی راه و شهرسازی، راه‌آهن آماده پرداخت سهم خود در اجرای این طرح‌هاست.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان اضافه کرد: پل زیرگذر روستای ملاقاسم نیز با تخصیص اعتبار لازم به زودی اجرایی خواهد شد.

اعلام آمادگی شهرداری برای احداث دیوار حائل 

شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: شهرداری مراغه در زمینه احداث دیوار حائل مناطق مسکونی و ریل راه آهن آماده همکاری و مشارکت است.

شهرام مروتی افزود: همچنین شهرداری مراغه برای زیباسازی محیطی راه آهن و حریم آن و نیز احداث زیرگذر در مناطق مسکونی واقع شده در حریم راه آهن برنامه ریزی کرده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.