19
با حضور معاون رییس جمهوری

افتتاح اولین خانه – موزه تمبر ایران در تبریز

  • کد خبر : 19952
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
افتتاح اولین خانه – موزه تمبر ایران در تبریز
با حضور معاون رییس جمهوری و مدیران مختلف کشوری و استانی، خانه تاریخی مجتهدی‌های تبریز به نخستین خانه - موزه تمبر ایران تبدیل شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن؛ این خانه – موزه امروز (شنبه) توسط رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پُست ایران و با حضور رئیس موزه ارتباطات، استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مدیرعامل پُست آذربایجان‌شرقی و جمعی از علاقه مندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در خانه تاریخی مجتهدی‌ها افتتاح گردید.

▪️موزه تمبر ایران پذیرای ۲۰۰ عنوان تمبر از سال ۱۳۴۰ تا به امروز است

مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تبریز همواره جایگاه ویژه ای در کشورمان داشته است گفت: این شهر آشنای اهالی شعر، ادب، فرهنگ و صنعت بوده و سعی کرده در کسب هر یک از این موارد پیشگام باشد.
محمد پوربزرگ افزود: اداره کل پست آذربایجان‌شرقی تلاش کرده فعالیت‌های ارزنده‌ای در حوزه‌های پستی به انجام برساند لذا کسب دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، ارتقای کیفیت خدمات در فرآیند توزیع، ارائه خدمات بهینه به مردم در دوران کرونا و غیره از جمله اقدامات اخیر این مجموعه در سطح استان بوده است.
وی توسعه اماکن پست در مناطق مختلف آذربایجان شرقی را از دیگر اقدامات این مجموعه دانست و اضافه کرد: ایجاد اولین خانه – موزه تمبر ایران در به تصویر کشیدن پتانسیل فرهنگی کشور به گردشگران حائز اهمیت می‌باشد.
پوربزرگ در خاتمه تعداد تمبرهای به نمایش گذاشته شده در این موزه را ۲۰۰ عنوان ذکر نمود که از سال ۱۳۴۰ تاکنون جمع‌آوری شده‌اند.

▪️حق تبریز این است تا به شهر موزه های ایران تبدیل شود

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز تبریز را در یک مفهوم کامل به عنوان پایتخت فرهنگی ایران دانست و گفت: اگر به تحولات گذشته کشورمان بنگریم مشاهده خواهیم کرد بسیاری از رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران از این شهر آغاز شده است لذا حق تبریز است تا این شهر به شهر موزه های ایران تبدیل شود.
محمدرضا پورمحمدی افزود: تبریز می‌تواند از رهگذر تأسیس اولین موزه تمبر ایران، برگ زرینی از وادی فرهنگ را به مردم کشورمان ارزانی دارد لذا کسانی که آثار فاخری از تمبرهای قدیمی دارند از اهدای آن به موزه تمبر ایران در تبریز دریغ نکنند.

▪️ارزش مادی تمبرهای موزه تمبر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است

مدیرعامل شرکت ملی پُست ایران نیز شهر تبریز را شهر شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: تبریز مکانی فرهنگی و تاریخی بوده و میراث کهنی را در خود جای داده است و موزه تمبر نیز به اولین‌های این شهر افزوده می‌شود.
رمضانعلی سبحانی‌فر ادامه داد: این مکان، یک خانه تاریخی و فرهنگی است و استقلال موزه تمبر در این خانه تاریخی نیز به اهمیت معنوی تمبر می افزاید زیرا تمبر علاوه بر اینکه ارزش فرهنگی دارد تاریخ و میراث ما را از گذشته به حال و آینده انتقال می‌دهد و انتقال کننده فرهنگ دو ملت است.
وی ارزش مادی تمبرهای اولین موزه تمبر کشور را بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این تعداد تمبرهای منحصربفرد، اهمیت این شیء ارزشمند را نشان می‌دهد.
معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: تمبرها و اسنادی که در این موزه موجود هستند نشان می‌دهد قبل از اسرائیل، کشوری مستقل به نام فلسطین وجود داشته است لذا اسنادی که تاریخ و پیشینه ما را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نشان می‌دهد در واقع، سفیری است که از یک ملت به ملت دیگر در حال انتقال می‌باشد و گویای تاریخ ماست.
سبحانی‌فر تاکید کرد: پُست از دیرباز در زمینه خدمت رسانی از اولین روز ابوالبشر توسط کبوتران نامه رسان، پس از آن دوران از طریق چاپارخانه‌های هخامنشی و بعدها در دوران امیرکبیر که دستور داده شد علاوه بر خدمات پستی حکمرانان ایران، به مردم عادی نیز خدمات ارائه نماید در خدمت مردم بوده است.
وی از پُست به عنوان سکوی پرتاب تجارت الکترونیک سخن به میان آورد و اظهار کرد: شرکت ملی پست ایران در حمایت از جهش و رونق تولید هم می‌تواند نقش بسزایی را ایفا نماید لذا به لحاظ توسعه زیرساخت‌ها توانسته‌‌ایم هاب پستی را ایجاد نماییم که تبریز یکی از ۵ مرکز بزرگ کشور است.
سبحانی‌فر در پایان اظهارات خود از افتتاح سومین مرکز هوشمند پست کشور در تبریز خبر داد که در تیرماه سال ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.
شایان ذکر است خانه تاریخی مجتهدی ها در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و پس از مرمت، اکنون به اولین خانه – موزه تمبر ایران تبدیل گردید.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.