16

تملک خانه تاریخی باقرخان همچنان چشم انتظار میراث فرهنگی!

  • کد خبر : 20498
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
تملک خانه تاریخی باقرخان همچنان چشم انتظار میراث فرهنگی!
تملک و بازسازی خانه تاریخی باقرخان در سال‌های اخیر یکی از خواسته‌های اصلی دوستداران فرهنگ آذربایجان شده است.

به گزارش آزانس خبری تبریزمن، خانه باقرخان؛ سالار ملی که در دوران مشروطیت یکی از مقرهای دفاع از مشروطیت در تبریز بوده متاسفانه در سایه بی‌تدبیری‌های سال‌های گذشته امروز تنها مخروبه‌ای از آن باقی مانده است و دوستداران این مرد بزرگ را آزرده خاطر ساخته است.
سال گذشته، فریدون بابایی اقدم در بازدید از خانه باقرخان خبر از تملک این بنای ارزشمند تاریخی را داده و گفته بود: طرح تفکیکی در خانه باقرخان اجرا شده و این خانه به چندین قطعه مسکونی تفکیک شده است.
به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز قرار است این بنا در دوقطعه ۶۵۰ و ۵۵۰ متری و یک قطعه به عنوان کوچه تفکیک و تملک شود.
طبق گفته بابایی‌اقدم، شهرداری منطقه ۸ تبریز قصد تملک قطعه ۶۵۰ متری را دارد و باید میراث فرهنگی استان با تفکیک قطعه سوم به عنوان کوچه موافقت کند.
وی همچنین پیش از این گفته بود؛ اداره کل میراث فرهنگی موافقت خود را برای مرمت خانه باقرخان پس ار تملک دوقطعه اعلام کرده بود.
اما احمد حمزه‌زاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در شهریور سال گذشته از تعامل با شهرداری برای تملک محدوده خانه سالارملی خبر داده بود که از آن زمان تاکنون هیچ خبری از توافقات این دو اداره منتشر نشده است.
حال پس از گذشت حدود ۹ ماه از آخرین اعلام موضع مدیرکل میراث فرهنگی افکار عمومی مشتاقانه منتظر ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تملک ۳ قطعه واقع در خانه باقرخان هستند.
امید است؛ آقای بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر که بارها پیگیر تملک‌خانه باقرخان و احیای آن بوده با پیگیری دوباره تا مردادماه امسال و فرارسیدن سالروز قیام مشروطیت خبرهای خوشی به مردم تبریز و آذربایجان داشته باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.