17

۴۰ هتل و هتل آپارتمان در حال ساخت در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 22684
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
۴۰ هتل و هتل آپارتمان در حال ساخت در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، ایجاد جهش در ساخت هتل و هتل آپارتمان‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 93 تنها تعداد 32 هتل در سطح استان داشتیم ولی در حال حاضر تعداد 67 هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و تعداد 40 هتل و هتل آپارتمان نیز در حال ساخت است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، احمد حمزه‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه پیگیری ۲ هسته کلیدی «توسعه گردشگری» و «تقویت هویت فرهنگی» اظهار کرد: خروجی تدوین سند تدبیر توسعه برنامه‌ای کامل بود که تمام بخش‌ها در آن لحاظ شده و در هیچ دوره‌ای برنامه‌ای با این قدرت که مشارکت فعالان و نخبگان تمام عرصه‌ها را جلب کند، تدوین نشده است.

وی افزود: ایده و طرح تدوین سند تدبیر توسعه برای اولین بار در استان آذربایجان‌شرقی مطرح و در مدتی کوتاه در سطح ملی تبدیل به یک سند مرجع شد و در استان نیز یکی از اسناد بالادستی تلقی می‌شود.

حمزه‌زاده مدعی شد: یکی از بخش‌هایی که توانسته برنامه‌های سند تدبیر توسعه را به طور کامل پیش برد و آنها را اجرایی سازد، بخش گردشگری استان است.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: البته در اجرای برنامه‌های سند ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که برای ساماندهی مسائل باید جلساتی برگزار و کاستی‌ها رفع شود.

وی ابراز داشت: با ادامه روند فعلی می‌توانیم میزان پیشرفت هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

حمزه‌زاده با اشاره به اقداماتی مثل راه‌اندازی بازارچه اینترنتی و رونق فروشگاه‌های صنایع‌دستی در کنار آن یادآور شد: در تمام خانه‌های تاریخی استان فروشگاه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود.

این مسوول همچنین به ایجاد جهش در ساخت هتل و هتل آپارتمان‌سازی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۳ تنها تعداد ۳۲ هتل در سطح استان داشتیم ولی در حال حاضر تعداد ۶۷ هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و تعداد ۴۰ هتل و هتل آپارتمان نیز در حال ساخت است.

در این جلسه پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر لزوم توجه جدی‌تر بر پروژه‌های دانشنامه‌ای سند تدبیر توسعه تاکید و بیان داشت: باید در بودجه‌نویسی پروژه‌های محتوایی تجدید نظر شود و اهتمام بیشتری به این پروژه‌ها صورت گیرد.

پروین اشراقی، مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم با تاکید بر اهمیت سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی در سطح ملی بیان داشت: این سند در عرصه‌هایی مثل شورای فرهنگ عمومی و مرکز مطالعات راهبردی وزارت علوم به عنوان رفرنس مطرح بوده و برخی از سازمان‌های ملی رویه سند را دنبال می‌کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.