8

چگونه فوتبال آذربایجان به بازنده مطلق مقابل مرکزنشینان تبدیل شد؟!

  • کد خبر : 23238
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
چگونه فوتبال آذربایجان به بازنده مطلق مقابل مرکزنشینان تبدیل شد؟!
ماشین‌سازی و تراکتور در مجموع سوپر جام و لیگ برتر، ۹ بار به مصاف استقلال و پرسپولیس رفته‌اند که هر ۹ دیدار را بازنده از زمین بازی بیرون آمدند نمایندگان آذربایجان در ۹ دیدار ۲۰ گل دریافت کرده و تنها موفق به زدن ۴ گل شده‌اند.

تبریزمن – رضا قلی‌زاده: اگر از کنار ۵ برد متوالی مقابل پیروزی تهران و بردهای پرگل مقابل استقلال در سالیان گذشته هم به آسانی رد شویم، نمی‌توان از صلابت همیشگی تراکتوری‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس حتی در روزهای ناخوش قرمزهای آذربایجان عبور کرد. بطوری که دو تیم تهرانی چندین فصل قادر به مغلوب کردن تراکتور در استادیوم یادگار امام تبریز نبودند و همواره نمایندگان خطه آذربایجان در مصاف‌های حیثیتی حرفی برای گفتن داشته‌اند.
حالا اما بعد از چند فصل حکمرانی بخش خصوصی در فوتبال آذربایجان، شرایط به گونه‌ای کاملا متفاوت پیش می‌رود. تراکتور و ماشین‌سازی دو تیمی که تحت مالکیت محمدرضا زنوزی مطلق در لیگ بیستم حاضر شدند، بازنده مطلق در مصاف با دو رقیب تهرانی خود بودند ماشین‌سازی و تراکتور در مجموع سوپر جام و لیگ برتر، ۹ بار به مصاف استقلال و پرسپولیس رفته‌اند که هر ۹ دیدار را بازنده از زمین بازی بیرون آمدند نمایندگان آذربایجان در ۹ دیدار ۲۰ گل دریافت کرده و تنها موفق به زدن ۴ گل شده‌اند.
ماشین‌سازی تبریز که شاید بتوان آن را گسترش فولاد سابق نیز نامید در دو فصل اخیر که با عدم هزینه‌کرد مالکیت به فرزند خوانده فوتبال تبریز و جولانگاه مربیان تازه‌کار و بی‌تجربه تبدیل شده بود با از دست دادن معدود بازیکنان تاثیرگذار خود در لیگ بیستم و جذب نفرات لیگ یکی از همان ابتدا یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک محسوب می‌شد که در نهایت سه هفته مانده به پایان لیگ این امر بطور رسمی به وقوع پیوست.
در طرف مقابل تراکتوری‌ها که لقب پرهوادارترین تیم آسیارا نیز یدک می‌کشند تحت مالکیت زنوزی با تغییرات گسترده‌‌ای که حالا از هر فصل به کمتر از نیم فصل رسیده، چه در حوزه مدیریتی و چه در حوزه نیمکت، به قدری مشکلات و حواشی در کنار خود می‌بینند که فرصت قد عَلم کردن مقابل رقبای نامدار و قدرتمند را نداشته باشند، نداشتن ثبات مدیریتی و برنامه‌ریزی، مشاوره گرفتن از دلالان، به خدمت گرفتن نیمکت ضعیف، از دست دادن ستاره‌ها و جذب فی‌البداهه بازیکنان عمدتا بی‌کیفیت، از تیم همیشه مدعی که سه نایب قهرمانی لیگ را در کارنامه دارد تیم بازنده بازی‌های بزرگ ساخته است که سقف آرزوهایش کسب سهمیه آسیایی باشد که طبیعتا توانایی موفقیت در آن رقابت‌ها را نیز نخواهد داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=23238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.