9

مجتمع سونگون، دچار حاشیه شده است/ به بزرگراه خواجه-ورزقان نگاه فرااستانی داریم/ نباید از بیکاری یک کارگر خوشحال شویم

  • کد خبر : 24040
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
مجتمع سونگون، دچار حاشیه شده است/ به بزرگراه خواجه-ورزقان نگاه فرااستانی داریم/ نباید از بیکاری یک کارگر خوشحال شویم
فرماندار ورزقان گفت: مجتمع سونگون، دچار حاشیه شده و این امر اجرای طرح‌های توسعه سونگون را که از یک و نیم دهه قبل آغاز شده با تاخیر مواجه ساخته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقرخانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اصحاب رسانه به عنوان آگاهان جامعه، بهتر از هر کس دیگری می‌دانند؛ تا زمانی که شهرستان از فضای دو قطبی خارج نشود وضعیت همین خواهد بود و چه بسا در مسیری بدتر نیز قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید از بیکاری یک کارگر خوشحال شویم، افزود: من فرماندار اگر یک ماه حقوق نگیرم زندگی‌ام لنگ می‌شود چه برسد به کارگری که بیکار شود و ماه‌ها حقوقی دریافت نکند.
فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه از انتقام‌گیری نتیجه‌ای نخواهیم گرفت، گفت: همه باید مردم را به وحدت و همدلی دعوت کنیم و با فرهنگ‌سازی مناسب اجازه ندهیم خانواد‌ه‌ای آسیب ببیند.

▪️وضعیت آسفالت محورهای روستایی اسفناک است

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه وضعیت آسفالت تمامی محورهای روستایی شهرستان اسفناک است و اصلاح آن به ارقام کلان نیاز دارد، خاطرنشان ساخت: ۹۳ روستا از ۱۶۳ روستای شهرستان ورزقان که ۵۲ درصد روستاها را شامل می‌شود، دارای راه آسفالته است که این میزان ۱۳ درصد کمتر از میانگین استانی است.
خانی ادامه داد: در سالجاری ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و ۱۶ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات استانی به حوزه راه شهرستان تخصیص یافته است.
وی همچنین، مجموع روستاهای فاقد گاز شهرستان را ۱۳ روستا اعلام کرد و افزود: با گازرسانی به این روستاها که اغلب در مناطق صعب‌العبور و جنگلی قرار دارند و خوشبختانه همه به پیمان رفته‌اند، کل روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
فرماندار ورزقان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و مشکلات ایجاد شده در تامین آب شرب شهرها و روستاها، گفت: با تکمیل بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان، مشکل آب آشامیدنی ۶۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر برطرف خواهد شد.
وی، افتتاح ۲۰ سایت BTS، انعقاد تفاهمنامه احداث ۳۶ مدرسه توسط شرکت ملی صنایع مس، بنیاد علوی و خیرین، احداث مجتمع امداد و نجات جاده‌ای و نیز سایت اطفای حریق جنگل‌ها را از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در مجمع سالانه شرکت ملی صنایع مس ایران که اخیرا برگزار شد تخصیص ۷۰ میلیارد تومان برای احداث سایت اطفای حریق جنگل‌های قره‌داغ و درختکاری مصوب گردید.

▪️توقف بزرگراه در شهر ورزقان، هیچ مزیتی برای شهرستان ندارد

خانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ما به پروژه بزرگراه خواجه -ورزقان-خاروانا-نوردوز نگاه فراشهرستانی و فرااستانی داریم، افزود: این بزرگراه مرکز استان را در قالب یک کریدور و در کمترین زمان ممکن به مرز نودوز متصل خواهد کرد و علاوه بر تسریع روند توسعه شهرستان در حوزه‌های صنعتی و گردشگری، به لحاظ پدافند غیرعامل و مسایل امنیتی نیز ایفای نقش خواهد نمود.
وی تاکید کرد: بنابراین بایستی همه توان خود را برای اجرای قطعات ۶، ۷ و ۸ بزرگراه بکار بگیریم چرا که توقف این پروژه چه در شهر ورزقان و چه در آقابابافرامزی، هیچ مزیتی برای شهرستان نخواهد داشت.
فرماندار ورزقان از مجتمع سونگون به عنوان یک پیشران برای شهرستان، استان و حتی کشور نام برد و گفت: متاسفانه این بنگاه مهم اقتصادی دچار حواشی شده و اجرای طرح‌های توسعه سونگون را که از ۱۵ سال پیش آغاز شده با تاخیر مواجه ساخته است، به گونه‌ای که تنها اقدامات انجام گرفته در این مدت به احداث چندین سالن و خاکبرداری ۶ میلیون مترمکعبی برای احداث فاز۳ تغلیظ خلاصه شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.