6

تصویب توسعه دو شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 24221
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
تصویب توسعه دو شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی
سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، طرح توسعه دو شهرک صنعتی آذربایجان شرقی را تصویب کرد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با این مصوبه شهرکهای صنعتی شهرستانهای اسکو و ملکان توسعه می یابد.
بر اساس مصوبه آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی اسکو به مساحت ۱۰۶ هکتار و شهرک صنعتی ملکان به مساحت ۸۱٫۳۱ هکتار توسعه خواهد یافت.
بنا به اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.
مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.
همچنین مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.