8
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگوی اختصاصی با تبریزمن؛

زمستان امسال قطعی گاز نخواهیم داشت/ فوت ۵۶ شهروند بر اثر حوادث گاز در سال ۹۹/ کاهش زمان حضور امدادگاز به ۱۰ دقیقه در استان

  • کد خبر : 25274
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
زمستان امسال قطعی گاز نخواهیم داشت/ فوت ۵۶ شهروند بر اثر حوادث گاز در سال ۹۹/ کاهش زمان حضور امدادگاز به ۱۰ دقیقه در استان
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: زمستان امسال هیچ محدودیت و قطعی گاز در بخش خانگی نخواهیم داشت.

سیدرضا رهنمای توحیدی در گفت‌وگوی اختصاصی با تبریزمن با بیان اینکه حفظ پایداری گاز در بخش خانگی از اولویت‌های شرکت گاز است، اظهار داشت: زمستان امسال هیچ نوع محدودیت و قطعی گاز در بخش خانگی نخواهیم داشت و اگر محدودیتی هم باشد متوجه نیروگاه‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد خواهد شد.
وی با اعلام اینکه همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری از ۷۷ پروژه آغاز و کلنگ ۱۵ پروژه جدید بر زمین زده شد، گفت: پروژه‌های افتتاح شده، ۴۹ پروژه گازرسانی به روستاها، ۲۷ پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی و نیز افتتاح ساختمان اداری منطقه ۶ گاز تبریز را شامل می‌شوند.

▪️بهره‌مندی ۹۹.۵ درصدی خانوارهای استان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: همچنین عملیات گازرسانی به ۷ روستا در شهرستان‌های تبریز، ورزقان و خداآفرین و احداث ۷ ایستگاه تقلیل فشار در شهرستان تبریز به همراه احداث ساختمان اداری جدید شهرستان مرند در هفته دولت آغاز شد.
وی اعتبار هزینه شده برای ۷۷ پروژه افتتاح شده و ۱۵ پروژه کلنگ‌زنی شده در هفته دولت را به ترتیب ۳۳۶ و ۳۶۱ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت، درصد پوشش خانوارهای استان به ۹۹.۵ درصد رسید که شامل ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۸ درصد خانوارهای روستایی می‌باشد.
رهنمای توحیدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از ۲۷۰۰ روستای استان، ۲۳۱۳ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند است و عملیات گازرسانی به ۱۷۰ روستا در حال اجرا و گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر در برنامه است، گفت: در صورت وجود شرایط آب و هوایی مناسب تا دهه‌فجر امسال، پروژه‌های گازرسانی ۱۵۰ روستا تکمیل و به شبکه گاز سراسری کشور متصل می‌شوند.
وی اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی علیرغم اینکه در انتهای خط قرار گرفته ولی جزو سه استان اول کشور در گازرسانی به روستاها قرار دارد.

▪️هزینه ۱۲ میلیارد ریال برای بهینه‌سازی مصرف سوخت موتورخانه‌ها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۸۷۲۱ واحد صنعتی در سطح استان گازرسانی شده، تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، صنایعی که سوخت مایع مصرف می‌کنند، بایستی گازسوز شوند. شرکت گاز در راستای تحقق این مهم، نزدیک‌رسانی خطوط گاز به واحدهای صنعتی را در اولویت قرار داده است به طوری که تاکنون نزدیک‌رسانی خطوط به ۷۵۲ واحد صنعتی استان انجام و نزدیک‌رسانی خطوط به ۷۰ واحد صنعتی نیز در طول سال جاری عملیاتی خواهد شد.
وی طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت را از دیگر اولویت‌های مصوبه شورای اقتصاد برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح به جهت هدررفت بیشتر انرژی در موتورخانه‌ها به نسبت دیگر وسایل گرمایشی، از این حوزه استارت خورد و در اولین گام نصب رسوبگیر، عایق‌کاری و تنظیم مشعل موتورخانه‌های مراکز خصوصی آغاز شد.
رهنمای توحیدی با بیان اینکه با انجام این سه اقدام، امکان صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در مصرف سوخت موتورخانه‌ها فراهم می‌شود، گفت: در کل ۹۰۰ موتورخانه در سطح استان وجود دارد که تاکنون ۵۰۰ موتورخانه با ثبت‌نام در سایت شرکت ملی گاز ایران، آمادگی خود را برای بهینه‌سازی اعلام کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه شرکت گاز استان در سالجاری ۱۲ میلیارد ریال برای بهینه‌سازی مصرف سوخت ۱۲۰ موتورخانه خانگی و تجاری هزینه کرده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال به ۴۰ میلیارد ریال برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان، استقرار امداد مکانیزه در شهرستان‌ها با هدف ارایه خدمات بهینه به مشترکان را از دیگر اقدامات شرکت گاز استان برشمرد و افزود: هم اکنون در ۱۲ شهرستان استان امداد مکانیزه مستقر است و توانسته متوسط زمان حضور امداد را به ۱۰ دقیقه کاهش دهد.

▪️توقف صدور قبض کاغذی در شرکت گاز از ابتدای سال

وی در بخش دیگری از سخنانش از تفویض ۲۲ خدمت ارایه شده از سوی شرکت گاز به دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری در شرکت گاز استان چاپ قبض انجام نمی‌گیرد و همه قبوض بصورت آنلاین و پیامکی صادر می‌شود.
توحیدی با اشاره به طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز استان از مشترکان اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد تومان این بدهی مربوط به مشترکان خانگی و مابقی نیز اغلب مربوط به ارگان‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی است.
وب به وجود ۱۷۰ جایگاه CNG در سطح استان مصرف روزانه حدود دو میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌ها اشاره و تاکید کرد: فعالیت جایگاه‌های CNG علاوه بر کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، نقش مهمی در افزایش صادرات بنزین و ارزآوری دارند به طوری که ۱۵۵ جایگاه‌ CNG فعال در آذربایجان‌شرقی روزانه حدود دو میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین را رقم می‌زنند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی همچنین اضافه کرد: از ۱۷۷ جایگاه موجود در استان، ۱۵۵ جایگاه فعال است و ۲۲ جایگاه یا در اورهال به سر می‌برند و یا بنا به دلایلی فعالیت‌شان متوقف شده است که تعطیلی ۴ جایگاه در نتیجه عدم پرداخت قبض و قطعی انشعاب گاز از آن جمله است.

▪️مصرف روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در آذربایجان‌شرقی

وی در ادامه سخنانش میزان مصرف روزانه گاز در آذربایجان‌شرقی را ۲۵ الی ۲۶ میلیون مترمکعب در فصل تابستان اعلام و تصریح کرد: این میزان در فصل زمستان حتی به ۴۵ میلیون مترمکعب هم رسیده که البته حدود ۱۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی استان، سهم نیروگاه‌هاست.
رهنمای توحیدی با بیان اینکه حفظ پایداری گاز در بخش خانگی از اولویت‌های شرکت گاز است، گفت: زمستان امسال هیچ محدودیت و قطعی گاز در بخش خانگی نخواهیم داشت و اگر محدودیتی هم باشد متوجه نیروگاه‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد خواهد شد.
وی شدت مصرف انرژی در ایران را سه برابر اروپا اعلام و تاکید کرد: قیمت پایین انرژی در ایران، وجود منابع غنی انرژی و بی‌توجهی دولت به کاهش مصرف و غیراستاندارد بودن ساخت وسازها و در نتیجه پرت بالای انرژی، از عمده دلایل بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور محسوب می‌شوند.

▪️خسارت ۵.۵ میلیاردی سیل به شبکه گازرسانی کلیبر و هوراند

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به ورود ۵.۵ میلیارد تومان خسارت به شبگه گاز منطقه در سیل اخیر کلیبر و هوراند، گفت: سال گذشته در مجموع ۲۴۷ حادثه مرتبط با گاز در استان ثبت شده که از این تعداد ۳۲ مورد حادثه مسمومیت با مونوکسیدکربن و ۲۱۵ مورد انفجار و آتش‌سوزی بوده است.
وی افزود: در اثر حواث فوق‌الذکر، ۵۶ نفر از شهروندان آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۶ نفر آنها ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن بوده است.
رهنمای توحیدی با تشریح میزان خسارت پرداختی از محل بیمه حوادث مشترکین، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ از این محل، ۵۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به ۱۶۵ مشترک شهری و روستایی پرداخت شده است و پرداخت خسارت به ۵۵ مشترک شهری و روستایی دیگر به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال در جریان است.
وی در خاتمه سخناش با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در شرکت گاز استان گفت: تا پانزدهم شهریورماه جاری، در کل ۳۰۴ نفر از کارکنان شرکت گاز آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا شده‌اند که متاسفانه در این میان، ۵ نیروی رسمی و پیمانی شرکت نیز جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.