6

۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود

  • کد خبر : 26076
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:این استان از نظر شاخص توسعه بزرگراهی عقب مانده و برای جبران این عقب ماندگی ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در نقاط مختلف استان احداث می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، محبوب حیدری روز پنجشنبه افزود: هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث می‌شود.

وی اظهار کرد:با آغاز طرح‌های مختلف و ۲۰ برابر شدن اعتبارات تخصیصی بویژه اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسعه بزرگراه‌ها در این استان محقق خواهد شد.

حیدری ادامه داد: برای توسعه بزرگراه‌ها از ظرفیت ماده ۵۶ بودجه و فاینانس بانکی استفاده شده بطوریکه با همکاری بانک مسکن اعتبار پروژه جاده کلور – درام خلخال و با همکاری بانک صادرات اعتبار مورد نیاز پروژه بزرگراه اردبیل – سرچم تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجراست افزود:این پروژه‌ها بتدریج تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: در تمامی شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان‌های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ها خواهیم شد.

حیدری با بیان اینکه ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اصلی استان دارای ردیف ملی است، افزود: در سال ۹۶ مقدار ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های استان پیوست بودجه داشت که این رقم در سه سال اخیر به ۵۳۶ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده اردبیل – سرچم به طول ۱۷۷ کیلومتر تا سه سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود، اظهارکرد: ۴۲ کیلومتر باقیمانده از مسیر اردبیل – سرچم نیز در حال مطالعه است و تا سه سال آینده اجرا خواهد شد.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.