1
مجری و سرمایه‌گذار مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری هلیا خبر داد:

آغاز فعالیت مجموعه شهرآبی از ۲۰ آبان‌ماه/ ۹۰درصد سرمایه‌گذاران خارجی ورشکسته‌اند!

  • کد خبر : 29560
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
آغاز فعالیت مجموعه شهرآبی از ۲۰ آبان‌ماه/ ۹۰درصد سرمایه‌گذاران خارجی ورشکسته‌اند!
مجری و سرمایه‌گذار مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری هلیا گفت: مجموعه شهرآبی هلیا از ۲۰ آبان ماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خدمات‌رسانی به شهروندانی که هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، آغاز می‌کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سیروس علی‌اکبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با بیان اینکه شهرآبی مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری هلیا، ۲۴ خردادماه سالجاری با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، استاندار و مسئولین استانی افتتاح شده، اظهار داشت: قرار بود از فردای روز افتتاح، خدمت‌رسانی مجموعه به شهروندان آغاز شود اما قرمز شدن وضعیت کرونایی تبریز این امر را به تاخیر انداخت.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرآبی هلیا از ۲۵ اسفند ۹۸ آماده بهره‌برداری است، افزود: اما شیوع بیماری کرونا مانع از بهره‌برداری مجموعه شد و هزینه هنگفتی را به مجموعه تحمیل کرد و متاسفانه تاکنون هیچ سازمان و اداره‌ای نیز از ما حمایت نکرده است.

مجری و سرمایه‌گذار تبریزی ادامه داد: با افزایش تعداد افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، اخیرا از سوی ستاد کرونای استان موافقت شده تا پارک آبی هلیا با ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خدمات‌رسانی خود را به افرادی که هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، آغاز کند.

وی اضافه کرد: بدنبال این توافق، همه استخرها آبگیری شده و ناجیان و نیروی انسانی موردنیاز بخش خدمات آماده شده‌اند تا از ۲۰ آبانماه جاری خدمات رسانی به شهروندان را استارت بزنیم.

▪️عدم ثبات قیمت مصالح ساختمانی؛ مهم‌ترین معضل پروژه‌های سرمایه‌گذاری

علی اکبری با اعلام اینکه مجموعه هلیا، مهرماه سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع کلنگ‌زنی شده، گفت: زمین مجموعه داخل حریم و خارج محدوده شهر بود و نیاز به تغییر کاربری داشت. برای دریافت مجوز و پروانه ساخت، از ۲۲ سازمان و اداره مجوز و موافقت‌نامه لازم اخذ کنیم که این پروسه سه سال تمام طول کشید.

وی افزود: از سال ۹۴ تا ۹۶ نیز مشکل تهیه ارز برای وارد کردن سرسره‌ها پیش آمد و باعث توقف دوساله پروژه گردید.

مجری و سرمایه‌گذار مجموعه هلیا، با بیان اینکه سوای ارزش عرضه و هزینه‌های شهرداری، تاکنون برای دو فاز اول و دوم مجموعه، ۳۵۷ میلیارد تومان هزینه شده، تصریح کرد: مهم‌ترین معضل پروژه‌های سرمایه‌گذاری، عدم ثبات قیمت مصالح ساختمانی است. به عنوان نمونه آهنی که سال گذشته همین موقع ۷۲۰۰ تومان بود را الان ۱۸ هزار تومان می‌خریم.

وی از بهره‌برداری فاز تجاری مجموعه هلیا در خردادماه ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان ساخت: رستوران سنتی مجموعه سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است و فاز سوم مجموعه نیز که انواع تالارها، رستوران‌ها و هتل را شامل می‌شود هم‌اکنون با پیشرفت ۷۰ درصدی اسکلت در حال اجراست.
علی‌اکبری با اشاره به اینکه کرونا و شرایط کرونایی، فشار مضاعفی را به مجموعه‌های رفاهی و گردشگری وارد کرده، اظهارامیدواری کرد؛ با حمایت مسئولان و سازمان‌های متولی، از بار این فشارها کاسته شود.

▪️۹۰ درصد سرمایه‌گذاران خارجی، در کشور خودشان ورشکسته‌اند

وی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری انجام شده برای مجموعه هلیا را در بخش ساخت و ساز مسکن هزینه می‌کرد، الان چندین برابر شده بود، گفت: اما به عقیده من، همه چیز پول نیست و سرمایه‌گذاران کشورمان باید به اشتغالزایی، توسعه استان، رشد و رونق اقتصادی کشور و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه نیز باشند.

این سرمایه‌گذار حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران خارجی در کشورهای خودشان ورشکسته هستند و برای بهره‌مندی از امتیازات اعطایی در کشور از قبیل اخذ وام‌های کم‌بهره به کشورمان می‌آیند، افزود: اگر ۱۰ درصد ارزش و بهایی که به خارجی‌ها داده می‌شود به سرمایه‌گذاران داخلی داده شود، کشور نیازی به سرمایه‌گذار خارجی نخواهد داشت.

وی در خاتمه سخنانش، تنگ‌نظری، اخذ مالیات قبل از بهره‌برداری پروژه تحت عنوان مالیات تکلیفی و نیز بهانه‌گیری‌های اداره کل استاندارد را از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاران در استان برشمرد.

وی تاکید کرد: در حالی که شرکت سازنده سرسره‌های مجموعه پارک آبی، ۲۲۰۰ پارک آبی در ۱۸۰ کشور دنیا ساخته و تمام استانداردهای اروپایی را در بخش تاسیسات و سرسره‌های آبی به ما اعطا کرده است، شرکت ناظر استاندارد بر روی جزئیات و مسایل غیرفنی زوم کرده و با اهداف خاص از صدور مجوز استاندار به مجموعه شهرآبی هلیا امتناع می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.