3
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی:

صنعت پیستون‌سازی تبریز ظرفیت لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری را دارد

  • کد خبر : 30725
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
صنعت پیستون‌سازی تبریز ظرفیت لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری را دارد
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توسعه بیشتر سرمایه گذاری در صنعت پیستون سازی استان، گفت: تبریز ظرفیت‌های لازم برای توسعه و سرمایه‌گذاری در این بخش را دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد کلامی در حاشیه بازدید از کارخانه پیستون سازی ایران در تبریز اظهار کرد: بر اساس شعار سال، منویات مقام معظم رهبری و رفع موانع تولید، بازدیدهایی را از واحدهای صنعتی و کارخانه های استان آغاز کرده ایم تا آن دسته از واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند، عارضه یابی شوند.

وی افزود: در این بازدیدها همچنین تجربیات کارخانه های موفقی هم که توانسته اند از فشارهای تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی گذر کنند، به دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی استان منتقل می شود.

وی ادامه داد: کارخانه پیستون سازی ایران در تبریز نیز مسیر خوبی را در توسعه تکنولوژی تولید و درآمد طی می کند که نوید خوبی را برای آینده این صنعت در استان می دهد.

کلامی ادامه داد: پیستون سازی در زمینه تولید و عمل به مسئولیت های اجتماعی در آذربایجان شرقی اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی اظهار کرد: تحقق مسئولیت های اجتماعی این کارخانه مثل ساخت مدرسه، آزادسازی زندانیان ستاد دیه و افزایش اشتغال از مواردی است که این شرکت در آذربایجان شرقی متعهد شده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: هماهنگی هایی هم در حال انجام است که موانع تولید و صنعت شناسایی شده در واحدهای صنعتی و تولیدی مختلف استان رفع شود و بازدید از پیستون سازی در تبریز هم برای تحقق این هدف انجام شد.

وی گفت: پیستون سازی برنامه افق ۱۴۰۵ را طراحی می کند تا با تولید بهتر و باکیفیت‌تر محصولات خود را روانه بازار کند؛ بر این اساس مدیران شرکت متعهد شده اند تا در قالب این برنامه، اشتغال این شرکت را از حدود ۸۰۰ نفر فعلی به یک هزار نفر افزایش دهند.

کلامی افزود: هدف اصلی بازدید از پیستون سازی بررسی و ارزیابی تجربه موفق این واحد صنعتی برای عبور از مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه جهت انتقال به سایر واحدهای تولیدی استان است.

تولید سالانه پیستون به هشت میلیون عدد افزایش می یابد

رئیس هیئت مدیره شرکت پیستون سازی ایران نیز به ایرنا گفت: در زمان حاضر سالانه ۶ میلیون پیستون در قالب ۸۴ نوع از این محصول در پیستون سازی تولید می‌شود که پیش بینی می کنیم این میزان تولید در سال آینده به هشت میلیون پیستون افزایش یابد.

حسین خاکساری اظهار کرد: این شرکت در سه سال گذشته ظرفیت تولید خود را با اتکا به متخصصان داخلی و دانش و فناوری ایرانی و به رغم تحریم ها از چهار میلیون پیستون در سال ۱۳۹۶ به ۶ میلیون پیستون در سال جاری افزایش داده است.

وی افزود: در این مدت برای حدود ۲۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و پیستون سازی ایران به عنوان بزرگ ترین شرکت تولیدی پیستون در ایران و خاورمیانه، تولیدات کاملاً بومی بدون نیاز به فناوری خارجی را در شرکت تولید کرده و با آموزش نیروهای جوان منطقه نقش موثری را در اشتغال ایفا کرده است.

وی ادامه داد: اکنون نیروهای جوان با آموزش های تخصصی تمام پیستون های مورد نیاز موتورهای دیزلی و بنزینی سطح کشور را تولید می کنند.

خاکساری یادآور شد: شرکت پیستون سازی تامین کننده اصلی پیستون گروه ایران خودرو و شاتون این شرکت بوده و تامین کننده اصلی قطعات مورد نیاز گروه سایپا نیز می باشد.

وی گفت: پیستون سازی ایران متعلق به هلدینگ عظام است که ۱۲ شرکت مستقر در استان های آذربایجان شرقی، تهران، البرز، گیلان، اصفهان و خوزستان با اشتغال مستقیم چهار هزار و ۳۰۰ نفر دارد.

وی ادامه داد: برای توسعه اشتغال و ترسیم افق سال ۱۴۰۵ پش‌بینی شده جمعیت شاغل در این هلدینگ به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند و بر اساس برنامه‌های توسعه پیستون سازی در تبریز نیروی انسانی این شرکت نیز از ۸۰۰ نفر به یکهزار نفر افزایش می یابد.

وی با اشاره به فعالیت های صادراتی شرکت پیستون سازی گفت: در حال ارسال نمونه های متعددی به ترکیه هستیم تا محصولات خود را از طریق این کشور به ایتالیا و آلمان صادر کنیم.

وی ادامه داد: هلدینگ عظام صادرات به کشورهای روسیه، ایتالیا و ترکیه را به صورت مستمر در برنامه دارد و ۱۰ میلیون دلار برای صادرات قطعات ریخته گری چدنی پیش‌بینی کرده که ۶۵ درصد آن محقق شده است.

خاکساری یادآور شد: سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها، صادرات شرکت به حداقل رسیده بود که اکنون از سر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به بازدید معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل کار و امور اجتماعی استان از پیستون سازی، گفت: موانع و مشکلات در محل شرکت توسط معاون اقتصادی استاندار از نزدیک مشاهده شد که پس از برگزاری نشست و با توجه به نتایج آن، امیدوار به نتیجه بخش بودن جلسه هستیم.

گردش نقدینگی این شرکت باید به سه برابر افزایش یابد

خاکساری همچنین تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت های مواد اولیه برای تولید پیستون اکنون گردش نقدینگی این شرکت باید به سه برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته قیمت فولاد و آلومینیوم که جزو مواد اولیه اصلی تولید پیستون هستند، رشد چندبرابری داشته به طوری که قیمت فولاد از ۱۲ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و آلومینیوم از ۳۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

به گزارش ایرنا، شرکت پیستون ایران از جمله نخستین شرکت های قطعه ساز ایرانی که است که ۴۶ سال پیش با سرمایه گذاری مشترک ایران و Mahle آلمان تاسیس شد؛ فعالیت این شرکت در دهه ۱۳۶۰ با مشکلات عدیده ای روبرو شد و در نهایت به دلیل زیان‌دهی بسیار، دولت تصمیم به واگذاری آن گرفت و گروه قطعات خودرو عظام آن را خریداری کرد.

شرکت پیستون سازی ایران در تبریز در زمینی به وسعت هشت هکتار با ۲۴ هزار متر مربع فضای مسقف برای تولید پیستون و گژن پین موتور های بنزینی و دیزلی تاسیس شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.