3

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات بخش صنعت

  • کد خبر : 32062
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات بخش صنعت
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اساسی‌ترین راه رفع مشکلات شرکت‌های تولیدی در شرایط فعلی، بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرم در مراسم گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدتهاست در حوزه تولید، صنعت و اقتصاد راهبردهای کلان را مطرح نموده اند و این راهبردها به اسناد بالادستی تبدیل شده و به بخش های مختلف اجرایی کشور ابلاغ شده است. وقتی مشکلات و موانع مشخص شده است و شاخص‌ها عیان شده است، باید یک مجموعه چابک که فرآیندها را می‌شناسد، به اصلاح آن‌ها پرداخته و به جنگ موانع و مشکلات برود.در دولت آیت‌الله رئیسی این همت و عزم وجود دارد به صورت عملی اقدام نموده و موانع را از مسیر تولید کنار ببرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شعار امسال محقق شود باید کمر همت ببندیم و برای ارتقاء وضعیت تولید در استان آذربایجان شرقی تلاش کنیم. ما از نظر ذخایر معدنی رتبه اول را در کشور داریم اما از لحاظ ارزش افزوده صنعت در بخش اشتغال رتبه ما بیشتر از ده می باشد. در حالیکه بیش از ۱۲۰ هزار نیروی کار در حال اشتغال داریم اما در مقایسه با میانگین کشوری رتبه ما بالاتر از ده است. ماشین آلات ما در بخش صنعت فرسوده شده است و باید تغییراتی اساسی در این بخش ایجاد کنیم. راهکارهای اساسی ما برای حل این مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: من از مدیران صنعتی خواهشمندم که از توجه به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری غافل نشوند. نیروی‌های جوان و تحصیل کرده کشور می‌توانند به عنوان یک مزیت اصلی برای پیش‌برندگی و پیشرانی در حوزه صنعت و معدن محسوب شوند.

خرم با اشاره به اینکه باید سعی کنیم درآمد سرانه را در کشور افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: افزایش اشتغال را به عنوان یک راهبرد اساسی کشور می‌تواند رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد. دولت با تمرکز بر رشد اقتصادی، اشتغالزایی و بکارگیری نیروهای نخبه و متخصص می‌تواند یک حرکت رو به جلو در حوزه صنعت و معدن ایجاد نماید.

وی افزود: ما در آذربایجان‌شرقی با سه کمشور همسایه هستیم و با همدلی، همراهی و هم افزایی در کنار داشتن نگاهی فراملی می توانیم در اقتصاد کشورهای همسایه خصوصا منطقه قفقاز جنوبی نقش موثری ایفا کنیم.

استاندار ضمن اشاره به اینکه همه ادارات و سازمان‌ها باید در خدمت تولید، صنعت و معدن باشند، تصریح کرد: همه مسئولین مسئولیت رفع موانع و تسهیل در ایجاد فضای کسب و کار را دارند. کسانی که بر سر راه تولید ایجاد مانع می‌کنند باید از سیستم اداری و مسئولیت کنار بروند.

خرم در پایان در خصوص همکاری قوه مقننه و قضاییه در رفع موانع تولید گفت: من اطمینان دارم مقامات قضایی کشور نیز اراده کاملی برای رفع موانع تولید دارند. از سوی دیگر آذربایجان‌شرقی با ۱۹ نماینده بیشترین تعداد نماینده بعد از تهران در مجلس را داراست. اگر مسایل و مشکلات به خوبی به نمایندگان منعکس شود آنها با تلاش و کوشش مشکلات قانونی که مانعی بر سر راه تولید هست راه رفع می‌نمایند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.