4

راه‌ اندازی ۳۲۰ واحد صنعتی در ۸ ماهه اول سال در آذربایجان‌ شرقی

  • کد خبر : 32054
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
راه‌ اندازی ۳۲۰ واحد صنعتی در ۸ ماهه اول سال در آذربایجان‌ شرقی
سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی از راه‌ اندازی ۳۲۰ واحد صنعتی جدید با ۳۴۹۶ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری در ۸ ماهه اول سال در سطح استان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غلامعلی راستی در آیین گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت با ارایه گزارشی اظهار داشت: در آذربایجان‌ شرقی نزدیک به ۴ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۴۱۹۰ واحد با سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان با اشتغال ۱۲۷ هزار و ۵۵۰ نفر در حال فعالیت می‌ باشد. حوزه فعالیت این واحدها عمدتاً در صنایع غذایی، آشامیدنی، منسوجات، محصولات شیمیایی، چرم، کفش، فلزی، کانی غیر فلزی و… می‌ باشد.

وی اضافه کرد: در ۸ ماهه اول امسال، تعداد ۳۲۰ واحد صنعتی جدید به میزان سرمایه گذاری ۳۴۹۶ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای ۴۹۰۲ نفر راه‌ اندازی شد که رشد حدود ۴۳ درصدی سرمایه‌ گذاری در مدت مشابه سال قبل را نشان می‌ دهد.

وی افزود: در ۸ ماهه سال جاری، ۱۸۲۵ جواز تاسیس صادر شده است که از این تعداد ۱۶۶۱ فقره ایجابی و ۱۶۴ فقره توسعه‌ ای بوده است. این تعداد مجوز رشد تقریبی ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌ دهد.

راستی با اشاره به اینکه آذربایجان‌ شرقی با داشتن بالغ بر ۸.۷ میلیارد تن ذخایر معدنی، رتبه نخست از را از این نظر در کشور دارد، خاطرنشان کرد: این مساله لزوم همکاری و سرمایه‌ گذاری بیشتر بخش خصوصی در این عرصه را چندین برابر می‌ کند.
وی ادامه داد: در آذربایجان‌ شرقی ۷۳۸ معدن وجود دارد که متاسفانه بزرگترین معدن نفلین‌سینیت ما با بالغ بر ۵ میلیارد تن ذخیره معدنی، مدت مدیدی فاقد پیمانکار بود. البته خوشبختانه در این خصوص قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به امضا رسیده است و کار اجرایی این معدن شروع شده است. امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه رسیده و بتوانیم از این معدن استفاده بهینه را داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.