3
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

جمهوری اسلامی ایران عجله‌ای برای توافق به هر قیمت ندارد

  • کد خبر : 34414
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
جمهوری اسلامی ایران عجله‌ای برای توافق به هر قیمت ندارد
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران عجله‌ای برای توافق به هر قیمت ندارد در عین حال صبر ما نیز اندازه‌ای دارد لذا به مذاکرات فرسایشی نیز تن نخواهیم داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در خصوص مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موسوم به ۴+۱ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که این روزها زیاد به چشم می‌خورد، فضاسازی برای منفعل کردن تیم مذاکره کننده‌ی جمهوری اسلامی ایران است و در این میان و در راستای راهبرد غربی‌ها، تحلیل‌ها و روایت‌سازی‌های معکوسی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از روایت‌گری‌های اشتباه در خصوص مذاکرات این است که جمهوری اسلامی ایران به شدت نیازمند مذاکره است اما خوشبختانه عدم شتاب ایران در مذاکره و حرکت تیم مذاکره کننده، این فضاسازی را در جامعه‌ کمرنگ‌تر کرده است.

وی افزود: جنگ‌هراسی و برجسته‌سازی گزینه‌ی نظامی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، از دیگر موارد است که پاسخ مناسب ایران و رزمایش‌های کم‌نظیر، به‌هنگام و هوشمندانه‌ی سپاه و ارتش، این توطئه‌ را نیز از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: غربی‌ها القا می‌کنند که ایران بیش از اندازه‌ی مطالبات خود درخواست کرده و در مذاکرات وقت‌کشی می‌کند اما کشور ما مذاکرات را دنبال کرده و در تمامی جلسات شرکت خواهد کرد و به دنبال مذاکرات با عزت است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم در خصوص غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم و وحدت، تاکید کرد: غیرت دینی عامل نجات کشور ما است بنابراین باید سعی کنیم آن را در جامعه گسترش دهیم چراکه دشمن با اسلام سیاسی مخالف است نه اسلام سکولار و انقلاب ما نیز دینی است و تنها آیین دینی می‌تواند مردم را بسیج کند.

وی در خصوص جنگ نرم نیز گفت: دشمن، افراد کم ارزش و پر مدعا را به‌ویژه در فضای مجازی بزرگ و برجسته کرده است و باید در مقابل فساد، اشرافی‌گری و نگاه غیر انقلابی ایستادگی کرده و نسبت به جوانان، آینده و سرنوشت کشور امیدوار باشیم.

وی همچنین یادآور شد: نباید برای مقابله با دشمن اختلاف سلیقه‌ها، منش‌ها و روش‌ها تاثیر داشته و جبهه‌گیری تقابلی ایجاد شود؛ انقلاب چاره‌ای جز ایستادن ندارد بنابراین همه باید وحدت داشته باشیم که امیدواریم با وحدت کامل و تبعیت محض از سخنان رهبر معظم انقلاب در راه پیشبرد اهداف ایشان گام‌های موثرتری برداریم.

امام جمعه تبریز در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت نواب صفوی و فدائیان اسلام خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی فردی بود که صریحا اساسنامه قانون اساسی جمهوری اسلامی را در کتابی تدوین و ایده‌ی تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرد که در اندیشه‌ی انقلابیون آن زمان تاثیر بسیاری داشت و بعدها نیز با راهنمایی امام راحل(ره) موضوعات این کتاب به کمال رسید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) علاقه‌ی شدیدی به شهید نواب صفوی داشتند، یادآور شد: این شهید از تفکرات ویژه‌ای برخوردار بود که از آن جمله می‌توان به حضور در تشکلات اسلامی، تدوین پیش‌نویسی قانون اساسی اسلامی، تاثیرگذاری در فضای حوزه‌های علمیه و در بین یاران امام راحل(ره) اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: در آن زمان از دیدگاه برخی متهجران جامعه مبارزه با شاه ننگ بود و معتقد بودند چون زمانی که روحانیون مبارز اعدام می‌شوند باید لباس روحانیت خود را از تن دربیاورند تا به جامعه‌ی روحانیت توهینی نشود ولی دیدگاه امام خمینی(ره) در مقابل آنها بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.