7

لزوم جلب اعتماد بخش خصوصی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 37188
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
لزوم جلب اعتماد بخش خصوصی آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعتماد سازی و همراه کردن بخش خصوصی برای پیشرفت استان در دستور کار اصلی ما قرار دارد اما توفیق چندانی در این زمینه دیده نمی‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرّم در جلسه شورای سرمایه گذاری استان تاکید کرد: این شورا محل تصمیم گیری نهایی برای جذب سرمایه و افزایش مشارکت بخش خصوصی است و تمامی ادارات باید قبلا جلسات کارشناسی و تخصصی تشکیل و رای خود را در خصوص صدور مجوز به صورت قطعی اعلام کنند تا ما با در نظر گرفتن تمامی جوانب تکلیف را مشخص کنیم.

وی با انتقاد از رعایت نکردن چنین مواردی در استان افزود: این وضعیت جز سردرگمی و بلاتکلیفی و خروج سرمایه از استان حاصلی ندارد. ضروردت دارد هر گونه آمایش، ملاحظات انرژی و منابع طبیعی به موقع توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد تا هنگام مراجعه سرمایه گذار به او نقشه راه ارائه شود.

استاندار گفت: وقتی به دنبال سرمایه برای استان هستیم باید پیش نیاز‌های آن از جمله تامین زمین، انرژی (آب، برق و گاز)، سند آمایش سرزمینی و دسترسی آسان به حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.
خرّم با بیان اینکه مشکل برق استان در مقایسه با وضعیت کشور مضاعف‌تر است ادامه داد: براساس برآورد‌ها یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در استان برای توسعه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات کمبود داریم.

وی گفت: در حوزه آب اگر مشکل پایاب ۵ سدی که به صورت ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده اند حل شود و با اتمام ۴ سد دیگر که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

در این جلسه دفترچه قرارداد توسعه واحد تولیدی پارلا منسوجات از سوی استاندار آذربایجان شرقی به سرمایه گذار ترکیه‌ای تحویل داده شد.
با ایجاد طرح توسعه این واحد تولیدی بیش از ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در این انجام و برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

همچنین مقرر شد در خصوص احداث و راه اندازی ۲ واحد فولادی و یک واحد پتروشیمی در میانه و نیز مکان یابی ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان  حداکثر ظرف یک ماه آینده رای قطعی دستگاه‌های اجرایی صادر شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.