4
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

۲۰۰ زوج نابارور آذربایجان‌شرقی نشان‌دار شدند/ بیمه‌شدگان برای تغییر پزشک خانوار به دفاتر پیشخوان رجوع کنند/ تحقق ۱۰۰ درصدی ارسال نسخ الکترونیکی در استان

  • کد خبر : 37409
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
۲۰۰ زوج نابارور آذربایجان‌شرقی نشان‌دار شدند/ بیمه‌شدگان برای تغییر پزشک خانوار به دفاتر پیشخوان رجوع کنند/ تحقق ۱۰۰ درصدی ارسال نسخ الکترونیکی در استان
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: کلیه خدمات مربوط به درمان ناباروری زوجین از ابتدای سال‌جاری در تعهد این سازمان بیمه‌ای قرار گرفته است.

تبریزمن – احمد حسن نژاد: دکتر وحید مجیدی در آخرین جلسه شورای اطلاع‌رسانی این اداره‌کل در سال‌جاری با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: هرچند این موضوع از آبان‌ماه به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شده است اما زوجین می‌توانند اسناد و مدارک مربور به دریافت خدمات نازایی خود از ابتدای سال را به اداره کل بیمه سلامت استان تحویل و نسبت به نشان‌دار کردن خود در سیستم اقدام کنند تا علاوه بر پرداخت هزینه خدمات دریافتی از ابتدای سال، بعد از این هم تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
وی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان ناباروری، افزود: هرکدام از خدمات مربوط به درمان نازایی هزینه‌ای بالغ بر ۳۰-۴۰ میلیون تومان بر شهروندان تحمیل می‌کند.
وی با بیان اینکه در طول یکسال، پرداخت هزینه سه نوبت از این خدمات در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته، گفت: ۹۰ درصد هزینه تعرفه‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز غیردولتی را سازمان پرداخت خواهد شد.

▪️همکاری ۷ مرکز دولتی و خصوصی درمان ناباروری با بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این راستا ۷ مرکز دولتی و خصوصی شامل بیمارستان‌های الزهرا، ولیعصر و شمس، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، مراکز درمان ناباروری مادر، میلاد و نهال سلامت با اداره کل بیمه سلامت استان همکاری می‌کنند.
وی از نشان‌دار شدن حدود ۲۰۰ زوج نابارور در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: زوجین نابارور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هم می‌توانند اسناد و مدارک مربوط به خدمات دریافتی خود در ۶ ماهه اول سال را به بخش درمان بیمه تامین اجتماعی ارایه دهند تا هزینه‌ خدمات دریافتی به حساب‌شان واریز شود.
وی اظهار امیدواری کرد؛ ردیف بیمه‌ای مربوط به خدمات نازایی برای سال ۱۴۰۱ نیز برقرار باشد.

▪️افراد فاقد بیمه حاشیه شهرها، بیمه رایگان می‌شوند

مجیدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه هم‌اکنون پرداختی‌های اداره کل بیمه سلامت استان تقریبا به روز است، گفت: هزینه‌های مربوط به بخش بستری تا پایان آبان ماه و هزینه‌های بخش سرپایی تا پایان دی‌ماه تسویه شده است.
وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه فیمابین سازمان بیمه سلامت کشور و وزارت کشور در خصوص بیمه اقشار آسیب‌پذیر و ساکنین محلات کم‌برخوردار شهرهای بزرگ، تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه افراد فاقد بیمه مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر شهرهای بزرگ تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار گرفته و بصورت رایگان بیمه می‌شوند.

▪️۱۸۰ هزار بیمه‌شده، پزشک خانوار خود را شناختند

مدیرکل بیمه سلامت استان از راه‌اندازی طرح نظام ارجاع یا همان پزشک خانواده در استان خبر داد و گفت: در این طرح هر پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت، یکهزار نفر و در صورتی که دو شیفته باشد دو هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی افزود: تاکنون حدود ۲۰۰ پزشک عمومی، داخلی و کودکان در سطح استان برای همکاری در طرح نظام ارجاع اعلام امادگی کرده و قریب به ۱۸۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه همگانی به این پزشکان منتسب شده‌اند.
وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان در طول سال دو بار می‌توانند نسبت به تغییر پزشک خانوار خود اقدام نمایند، اظهار داشت: شهروندان برای تغییر پزشک خانوار خود به دفاتر پیشخوان مستقر در سطح شهرها و یا اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کنند.

▪️تحقق ۱۰۰ درصدی طرح ارسال نسخ الکترونیکی در استان

مجیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همکاری خوب نظام‌پزشکی، موسسات و رسانه در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: در این راستا، تیم‌های متعدد آموزشی اداره کل بالغ بر ۵ هزار نفر ساعت آموزشی بصورت حضوری و مجازی برگزار کرده‌اند که نتیجه آن حذف نسخ کاغذی و تحقق ۱۰۰ درصدی ارسال نسخ بصورت الکترونیکی در استان بوده است.
وی با بیان اینکه برای مقاطع خاص همچون مواقع قطعی برق و سرورها، قبول نسخ کاغذی اندیشیده شده، افزود: هم اکنون به طور میانگین، روزانه بیش از ۱۲هزار و ۵۰۰ نسخه الکترونیکی برای اداره کل بیمه سلامت استان قابل رصد است.

▪️انسداد مسیرهای سردرگم ورود و توزیع دارو و تجهیزات در طرح کد اصالت

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین با اشاره به اجرای طرح کد اصالت دارو و تجهیزات، گفت: این طرح با هدف شناسایی و کنترل ورود کالا به داخل کشور، تولید کالا در داخل و نحوه توزیع و مصرف نهایی داروها و تجهیزات، اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح با ۲۴۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات در بستر سازمان غذا و دارو و با هدف مسدود کردن مسیرهای سردرگم ورود و توزیع دارو و تجهیزات استارت خورده است.

▪️آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های نخست در ساخت وساز

مجیدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به کلنگ‌زنی ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان‌های مرند و ورزقان و رفع مشکلات پیش‌امده در روند اجرایی ساختمان شهرستان بناب، تصریح کرد: این ساختمان‌ها تا هفته دولت سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی اضافه کرد: زمین موردنیاز برای احداث ساختمان ادارات بستان‌آباد و آذرشهر نیز خریداری شده است و هشترود تنها شهرستان استان است که تاکنون اقدامات عملی برای احداث ساختمان اداره بیمه سلامت آن انجام نگرفته است.
مجیدی در خاتمه به افتتاح ساختمان اداری سه شهرستان میانه، اسکو و شبستر در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در بین ادارات کل کشور به لحاظ ساخت وساز جزو استان‌های نخست می‌باشد.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.