4
برنامه‌ریزی‌ها برای روانسازی ترافیک ارس؛

اعمال محدودیت‌های ترافیکی و منع عملیات عمرانی در نوروز

  • کد خبر : 38399
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
اعمال محدودیت‌های ترافیکی و منع عملیات عمرانی در نوروز
معاون فنی و زیربنایی و رئیس شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به پیش بینی ورود حجم بالای مسافر و گردشگر در ایام نوروز و بخصوص نیمه دوم این ایام با خودروهای شخصی به منطقه آزاد ارس، طرح ساماندهی و روان سازی ترافیک در ارس برنامه ریزی شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وحید مقدم زاده با اعلام این خبر گفت: با توجه آغاز تعطیلات نوروز و افزایش مسافرت‌ها و به تبع آن افزایش ترافیک در محورهای منتهی به منطقه آزاد ارس با همکاری عوامل پلیس راه و دستگاه‌های خدمات رسان عضو ستاد سفرهای نوروزی برای ایمن سازی محورها و روان سازی ترافیک در مسیرهای مواصلاتی ارس تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مقدم‌زاده افزود: افزایش اکیپ‌ها و یگان‌های پلیس راه و راهور در محدوده منطقه آزاد ارس و نیز تعریف مسیرهای جایگزین و اضطراری جهت کنترل و روانسازی ترافیک و هدایت حداکثری خودروها بصورت ایمن در طول تعطیلات نوروزی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: نقاطی که  نیاز به علایم ترافیکی داشته اند، متناسب با آن علایمی از قبیل خط کشی‌های عابر پیاده، تابلوهای ترافیکی موردنیاز، چراغ‌های راهنمایی و رنگ آمیزی سرعت‌گیرها، اصلاح خط کشی و لکه‌گیری آسفالت معابر، آشکار سازی محل‌های تقاطع و نقاط حادثه خیز و محل تردد عابر پیاده با اجرای خط کشی های مجازی و سه بعدی، اصلاح سرعتکاه ها به صورت آسفالت استاندارد پیش بینی و اجرا گردیده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه در خصوص مسیرهای جایگزین و فرعی برای انتقال بار ترافیکی در داخل و اطراف شهر در ایام نوروز گفت: حسب مصوبات شورای ترافیک  مقرر گردید تردد ماشین‌آلات سنگین از ۲۵ اسفندماه الی ۱۵ فروردین ماه از مسیرهای جایگزین شامل سه راهی فاز ۱- فاز ۲ به طرف گیت ریاحی انجام گیرد که تابلوهای راهنما و بنرهای مخصوص در محل های از پیش تعیین شده نصب شده است.

مقدم‌زاده افزود: همچنین مقرر شد هرگونه عملیات حفاری و عملیات عمرانی اجرایی در مسیرهای اصلی محدوده داخل شهر و محورهای پرترافیک از ۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین متوقف شوند.

وی در پایان با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروزی تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه دارد، افزود: هدف از اجرای این طرح تسهیل در عبور و مرور و روان سازی ترافیک در محدوده ارس می‌باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.