5

آغاز هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس

  • کد خبر : 38423
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
همزمان با روز جهانی تئاتر و هنرهای نمایشی، آیین افتتاح هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در این مراسم که عصر دیروز و در کنار رود ارس برگزار شد؛ محسن نریمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، داوران جشنواره به همراه اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران و مشاور فرهنگی مدیرعامل این سازمان حضور داشتند.
این جشنواره در دو بخش آزاد و آئینی سنتی برگزار می شود و از میان ۱۱۰ اثر ارسالی از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه، هیئت داوران در بخش آزاد (رقابتی) ۱۰ نمایش و در بخش آیینی سنتی ۶ نمایش را انتخاب شد.
آثار مش کاظم حلبی، جولا،مرکز خطر، دفک، یک موجود عجیب، کورپو، بغض تو جرم من است، بیسکوئید، مبارک و غول برفی و عروسی عمونوروز و ننه سرما، ۱۰ اثر انتخابی در بخش آزاد جشنواره تئاتر خیابانی ارس می‌باشند.
تولکی سنی، خیدیر بایرامیندا، غولیبانی، آذربایجان آئین‌لری، یایلیق و داش آشی نیز ۶ اثر انتخابی توسط هیات داوران در بخش آئینی سنتی این جشنواره می‌باشد.
هفتمین جشنواره ی سراسری نمایش‌های خیابانی، محیطی و فضای باز منطقه آزاد ارس، امروز هفتم فروردین ماه همزمان با روز جهانی تئاتر بمدت سه روز برگزار خواهد شد و اختتامیه این جشنواره دهم فروردین ماه خواهد بود.
مهدی صالحیار، علی فتوحی و میرمیلاد مهدی زاده داوری آثار ارسالی به هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را عهده‌دار بودند.
فرهاد قائمیان، وحید لک و فرزاد تقی لر که هر سه از اساتید برجسته و نام آشنای هنرهای نمایشی کشور می‌باشند، داوری آثار راه یافته به بخش نهایی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را برعهده خواهند داشت.

 

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.