3

هشدار فرماندار اهر به شورائیان/ مطالبات مردم و مسئولان اهری از رئیس جمهور/ آمار واقعی بیکاران اهر از آمار اداره کار بیشتر است

  • کد خبر : 39372
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
هشدار فرماندار اهر به شورائیان/ مطالبات مردم و مسئولان اهری از رئیس جمهور/ آمار واقعی بیکاران اهر از آمار اداره کار بیشتر است
فرماندار اهر گفت: اگر اعضای شورای شهر اهر تا عید فطر وضعیت شهرداری را تعیین تکلیف نکنید، بنده و مسئولان شهرستانی مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ابوالفضل غنی‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیروز اهر با اشاره به وضعیت نامناسب پارلمان و مدیریت امور شهری اهر، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر در قبال آرای مردم مسئولیت دارند و بایستی براساس وظایفی محوله نسبت به حل مشکلات شهر و شهروندان اقدام کنند.

وی افزود: به رئیس شورای شهر گفته‌ام و به اعضای شورای شهر نیز می‌گویم که شهروندان اهری از وضعیت شهرداری و عدم انتخاب شهردار اهر ابراز ناخرسندی می‌کنند. بنابراین برای ا‌عضای شورای اسلامی شهر تکلیف است تا به آرای مردم احترام بگذارند، فراموش نکنیم که صلاحیت شورای شهر اهر در گرو رأی مردم است. از زمانی که به شهرستان آمده‌ام، فقط شاهد گلایه‌های شهروندان از شورای شهر و شهرداری هستم، چنانچه تا عید فطر وضعیت شهرداری را تعیین تکلیف نکنید، بنده و مسئولان شهرستانی مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

فرماندار اهر با بیان این‌که صدای اعتراض شهروندان اهری از بلاتکلیفی شهرداری به شورای تأمین استان و صداوسیما کشیده شده، گفت: وضعیت معابر عمومی شهر و برخی مناطق شهری نابسامان است و لازم است تا با بهبود وضعیت مدیریت امور شهری، به اوضاع غیرقابل قبول خیابان‌ها، سر و سامان داده شود.

وی اضافه کرد: برخی از مدیران ادارات اهر فعالیت جهادی دارند و برخی نیز فعالیت‌ اداری‌شان را تا پایان وقت اداری تنظیم می‌کنند؛ حل مشکلات مردم و شهرستان نیاز به فعالیت شبانه‌روزی دارد و با فعالیت در وقت اداری، مرتفع نمی‌شود. مشکلات شهرستان اهر با مدیران جهادی، پاکدست و کاردان قابل حل است.

غنی‌زاده با اشاره به گلایه اهالی برخی روستاها از وضعیت نامناسب راه‌های ارتباطی خاطرنشان کرد: روز گذشته طی جلسه‌ای مشترک با نماینده مردم اهر و هریس و مدیران استانی در شهرستان هریس مقرر شد؛ با بهره‌گیری از قوانین مجلس در قالب لایحه بودجه از ردیف محرومیت‌زدایی برای ساماندهی راه‌های روستایی شهرستان های اهر و هریس استفاده شود.

فرماندار اهر بر لزوم ورود ائمه جماعات، آموزش و پرورش و معتمدین جامعه به حوزه تشویق و ترغیب مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تأکید کرد و افزود: به آموزش و پرورش اهر تأکید کرده‌ام تا به بحث آموزش مصرف صحیح آب و برق ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی در هفته‌های آتی بیان داشت: براساس هماهنگی‌های انجام گرفته فیمابین امام جمعه محترم، بنده و نماینده اهر و هریس؛ احداث سد کج‌رود با هدف تأمین آب شرب، آزادراه تبریز-اهر-بیله سوار، تأمین منابع مالی پروژه‌های زیرگذر ورودی شهر اهر و ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه و یکسری طرح‌های زیربنایی و صنعتی به عنوان بخشی مطالبات شهرستان از رئیس‌جمهور مطرح خواهند شد.

غنی‌زاده در خاتمه سخنانش تصریح کرد: آمار دریافتی از اداره کار شهرستان در خصوص میزان درخواست‌های اشتغال، نشان می‌دهد شهرستان اهر ۳۲۰۰ نفر جوان بیکار دارد، اما این آمار نمی‌تواند صحیح باشد چرا که نرخ بیکاری تنها با افراد مراجعه‌کننده محاسبه شده و قطعاً نرخ بیکاری شهرستان اهر بیش از این آمارها خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.