5
در همایش خیرین ۱۴۰۱ موسسه تسکین چه گذشت؟

جمع‌آوری کمک یک ونیم میلیاردی/ غیبت مدیران استانی و شهری/ افزایش ۶۰۰ درصدی هزینه‌های درمانی و درمانی

  • کد خبر : 39605
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
جمع‌آوری کمک یک ونیم میلیاردی/ غیبت مدیران استانی و شهری/ افزایش ۶۰۰ درصدی هزینه‌های درمانی و درمانی
همایش خیرین ۱۴۰۱ موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین) قبل از ظهر امروز با حضور جمعی از خیرین حوزه درمان و شهروندان نوعدوست تبریزی در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مدیرعامل موسسه تسکین در این مراسم با ارایه گزارشی کوتاه از عملکرد سه سال اخیر موسسه گفت: ۵۲۶ کودک در سال ۱۳۹۸ تحت درمان موسسه قرار گرفتند که ۶۴ نفرشان قطع درمان شدند.

میلانی افزود: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به ترتیب ۴۹۲ و ۴۰۸ کودک تحت درمان قرار گرفته که از این میزان نیز با ترتیب ۵۳ و ۵۶ کودک قطع درمان شدند.

وی با بیان اینکه موسسه تسکین، تمامی هزینه‌های درمانی و حمایتی‌ای که یک کودک سرطانی با آن درگیر است را تحت پوشش قرار می‌داد، گفت: از امسال هر کودکی که مبتلا به سرطان تسخیص داده شود، تحت پوشش موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین) قرار می‌گیرند.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین) در ادامه سخنانش با اشاره به رشد بیش از ۶۰۰ درصدی برخی از هزینه‌های درمانی و دارویی در طول سال گذشته، اظهار داشت: در چنین شرایطی در تبریز، خانواده‌ای داریم که سه کودک مبتلا به سرطان دارند و در شرایط فعلی مجبور به تامین هزینه‌های سرسام‌آور درمانی این عزیزان هستند.

وی هدف از برگزاری همایش خیرین ۱۴۰۱ را گردآوری خیرین حوزه درمان و حامیان موسسه بعد از ‌پشت سرنهادن دوران دوساله اپیدمی کرونا و نیز جمع‌آوری کمک‌های لازم تامین هزینه‌های درمانی کودکان سرطانی تبریز اعلام کرد و گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته، موسسه تسکین در سال جاری برای تامین هزینه‌های شیمی‌درمانی، دارویی و بیمارستانی کودکان سرطانی به بیش از ۶۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

میلانی در حاشیه این همایش، در گفت‌وگو با خبرنگار تبریزمن گفت: در همایش امروز موسسه تسکین، حدود ۱۵ میلیارد ریال کمک نقدی از سوی شهروندان و خیرین جمع‌آوری شد.

وی همچنین از جشنواره و نمایشگاه استانی غذا توسط موسسه تسکین در شهریورماه سال‌جاری در تبریز خبر داد.

▪️جای خالی مدیران استانی و شهری در همایش مسئولین خیرین ۱۴۰۱ تسکین

یکی از موارد تاسف‌برانگیز در همایش امروز خیرین ۱۴۰۱ موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین)، غیب مسیولین و مدیران شهری و استانی بود. متاسفانه هیچ مدیری از نهادها و ادارات دولتی اعم از استانداری، فرمانداری، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بهزیستی، کمیته امداد و… در این نمایش حضور نداشت.

شایان ذکر است؛ موسسه تسکین به عنوان یک تشکل مردمی و غیردولتی، سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است و در ۷ سال گذشته، گام‌های بلندی در جهت ارتقا و بهبود فرایند درمانی و حمایت از خانواده های کودکان مبتلا به سرطان در سطح تبریز و استان برداشته است.

تامین زیرساخت‌های درمانی و نیز تامین هزینه‌های دارویی، آزمایشگاهی، شیمی درمانی و رادیوتراپی بخشی از فعالیت‌های این موسسه می‌باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.