11

خروج نظام آموزشی کشور از ریل شاگردپروری/ تاکید بر حمایت همه‌جانبه از رییس جوان دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 39681
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
خروج نظام آموزشی کشور از ریل شاگردپروری/ تاکید بر حمایت همه‌جانبه از رییس جوان دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی
در آیین تکریم و تودیع رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، بر توجه بیش از پیش بر وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد، احیای مجدد شاگردپروری در سیستم آموزشی کشور و حمایت همه جانبه از مدیر جوان این دانشگاه تاکید شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، در آیین تکریم و تودیع رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تحریم‌های ایران اسلامی نتیجه تسلط جریان سلطه جهانی بر چرخه مالی دنیاست، گفت: ادامه داد: بشر بعد ازاپیدمی کرونا هم‌اکنون بخاطر جنگ روسیه و اوکراین با بحران موادغذایی دست به گریبان است با این حال ایران اسلامی بواسطه استقلال کشور و داشتن رهبرانی هوشیار و دوراندیش برای مقابله با همه این چالش‌ها آماده است.

محمدمهدی تهرانچی با اشاره به اینکه برخی دشمنان دوست‌نما، قسم به خشکاندن ریشه این مردم گرفته‌اند: افزود: دشمنان سال‌ها با تحریم‌های فلج کننده به دنبال نابودی اقتصاد ایران بودند و می‌خواستند به دست داعش، مردم ما را به روش‌های هالیوودی سر ببرند، امروز نیز به بهانه تنش‌های اجرای برخی طرح‌های تحولی، دم از نگرانی برای مردم ما می‌زنند.

▪️مجاب کردن دولت برای پرداخت مطالبات دانشگاه آزاد؛ تنها انتظار ما از مجلس

وی تصریح کرد: علیرغم وجود مشکلات معیشتی، مردم ایران هیچگاه تحقیر را بر نمی‌تابد و در این میان اساتید دانشگاه‌ها و معلمان شرایط سخت‌تری دارند و اجازه تأثیر این مشکلات بر روند آموزشی را نمی‌دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای ارتقای معیشت و وضعیت اقتصادی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به کار گرفته ایم اظهار داشت: از مجلس نیز انتظاری جز مجاب کردن دولت برای پرداخت مطالبات خود نداریم.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی بین نظام جامعه و خانواده قرار گرفته، گفت: متأسفانه بواسطه عملکردهای نادرست، اکنون نظام آموزشی ما نظام شاگردپرور نیست و دغدغه اول نیروهای آموزشی ما بجای تربیت نیروهای کارآمد، ارتقا و معیشت است.

تهرانچی با اشاره به اینکه نباید در دوگانه شهریه دانشجو و حقوق استاد، شاگردپروری فراموش شود، خاطرنشان کرد: در چهل سالگی دانشگاه آزاد، باید امیدبخشی، اشتغال و آینده‌سازی برای نسل جوان، در اولویت همه بخش‌ها قرار گیرد و این دانشگاه به بستر تولید دانش‌بنیان تبدیل شود.

▪️تاکید منادی بر ایجاد ارتباط مناسب دانشگاه آزاد با مجلس

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این آیین با بیان اینکه واحد تبریز نقطه آغاز شکل‌گیری بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در کشور است، گفت: امروز از ۱۰ میلیون دانش آموخته دانشگاهی کشور ۶ میلیون نفر حاصل فعالیت‌های آموزشی دانشگاه آزاد است.

منادی با اشاره به اینکه تبریز بواسطه وجود دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد، تنها شهر کشور با دو دانشکده دندانپزشکی و دارای مجهزترین دانشکده دندانپزشکی منطقه شمال‌غرب است، افزود: در ماه‌های اخیر، تجهیزات ارزشمندی برای بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز خریداری و یا مجوزهای لازم برای خریدشان اخذ شده است.

وی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرمایه نظام یاد و بر حفاظت از آن تاکید کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در مجلس توانستیم مجوز دوره‌های فراگیر را برای این دانشگاه نیز اخذ کنیم و برای اولین بار ردیف بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: علیرغم عدم حمایت از سوی مسئولان، ۴۰ درصد آموزش پزشکی فعلی کشور در اختیار دانشگاه آزاد است.

منادی با اشاره بر پارلمان محور بودن دانشگاه آزاد بر ضرورت ایجاد ارتباط خوب با مجلس تاکید کرد و خاطرنشان نمود: مجلس آمادگی دارد هر اقدامی را برای افزایش دریافتی و حقوقی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهد تا روند تولید علم و آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد علمی با اختلال مواجه نشود.

▪️امیدآفرینی در نسل جوان؛ اولویت دانشگاه آزاد اسلامی

آرش رنجبران در اولین سخنرانی رسمی خود به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از اسناد بالادستی کشور به عنوان نقشه اصلی راه، نشان از گام برداشتن در مسیر اجرای فرامین رهبری در خصوص پرورش نیروهای توانمند و متعهد از سوی دانشگاه‌ها دارد.

وی، امیدآفرینی در نسل جوان را اولویت این دانشگاه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: برنامه محوری در تمام حوزه‌های دانشگاه بر مبنای سند تحول، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه آموزش‌های مهارتی و کاربردی به عنوان شاه کلید توسعه، ارتقای حوزه پژوهش با نگاه حل مسأله، بسترسازی برای نوآوری فعالیت‌های دانش بنیان، ارتباط مؤثر با صنعت، انضباط مالی و مدیریت درست هزینه‌ها، دیگر اولویت‌های دوره جدید دانشگاه آزاد استان است.

رنجبران با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات و شرایط خاص کشور در برهه فعلی این دوره سخت‌ترین دوره مدیریتی در کل دوران دانشگاه آزاد است،گفت: تلاش می‌کنیم با همراهی همه بخش‌ها این وظیفه را به نحو احسن به سرانجام برسانیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.