4
شهردار تبریز خبر داد:

تخصیص وام چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز

  • کد خبر : 45290
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
تخصیص وام چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز
تبریزمن: شهردار تبریز از آمادگی برای تخصیص وام چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز خبر داد و از عدم رسیدگی به موضوع آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش تبریزمن ، یعقوب هوشیار در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری فیمابین صندوق ملی محیط زیست کشور و شهرداری تبریز با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از صنعتگران استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای استفاده دارد که از آن جمله می توان به منطقه آزاد ارس اشاره کرد که می توان از آن برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تبریز کمک گرفت. در حالی که اجازه تردد خودروهای لوکس در شهرها وجود دارد ولی برای خرید تاکسی و اتوبوس از طریق پتانسیل این منطقه تدبیری نشده است.

وی از آمادگی شهرداری تبریز برای اعطای تسهیلات بانکی چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز خبر داد و گفت: برای این موضوع مشکل مالی چندانی وجود ندارد بلکه مشکل اصلی مربوط به حدود اختیارات و تصمیم گیری است.

شهردار تبریز در خصوص پسماندهای شهری نیز خاطرنشان کرد: در بسیاری از  کلانشهرهای کشور بالای یک هزار تن پسماند دفن می‌شود اما جمهوری آذربایجان در بحث دفن پسماند موفق تر از شهرهای ما عمل کرده است و تنها ۱۰ درصد دفن زباله دارد.

وی افزود: اگر دولت به شهرداری تبریز تسهیلات کم بهره بانکی ارائه دهد می‌توانیم در طول دو سال دستگاه زباله‌سوز در شهرداری تبریز ایجاد و راه‌اندازی می‌کنیم.

هوشیار در خصوص آلودگی هوای تبریز و سهم پالایشگاه و پتروشیمی تبریز در این خصوص گفت: طبق آمار در ۱۰ سال اخیر، نمودار هوای ناپاک شهر رو به رشد است. پتروشیمی و پالایشگاه بزرگترین آلوده کننده هوای تبریز هستند و در عین حال عوارض آلایندگی خود را پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: پتروشیمی و پالایشگاه تبریز حتی طرح‌های زیست محیطی اجرایی خودشان را نیز اعلام نمی‌کنند و سلامت محیط زیست و مردم را به مخاطره می‌اندازند. در چنین شرایطی گاهی اعلام می‌شود پالایشگاه آلایندگی ندارد که این سخن می‌تواند، معجزه قرن باشد.

تفاهم‌نامه همکاری فیمابین صندوق ملی محیط کشور و شهرداری تبریز ظهر امروز با حضور علی سلاجقه، محمد کلامی به امضای سجاد انجم‌شعاع و یعقوب هوشیار رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه و در راستای کاهش آلودگی هوا، صندوق ملی محیط زیست کشور متعهد شد برای خودروهای تاکسی با عمر بیش از ۲۰ سال، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اعطا کند.

همچنین مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه دوسال اعلام شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.