وی افزود: همه کشورها این قانون را دارند که پیام رسان ها دفتر نمایندگی در داخل آن کشور داشته باشند و حقوق مردم را رعایت کنند که اگر حقی ضایع شد محلی برای مراجعه و شکایت وجود داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در نتیجه پیام‌رسان ها باید قوانین کشور را رعایت کنند تا بتوانند از این زیرساخت ها و بسترهایی که در کشور وجود دارد استفاده کنند. البته این بستگی به تصمیم شورای عالی فضای مجازی دارد چراکه در آنجا همه زوایای موضوع فیلتر پیام‌رسان ها را بررسی و نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کنند.

میرتاج‌الدینی در واکنش به اینکه اگر مالکان پیام‌رسان ها قوانین ایران را نپذیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصریح کرد: درباره چگونگی برخورد با پیام‌رسان‌هایی که از قوانین ایران پیروی نمی‌کنند تصمیم خاصی گرفته نشده است. در حقیقت نمی‌توانم بگویم چراکه تصمیم خاصی گرفته نشده و فعلا تا زمانی که این حوادث برطرف شوند شرایط اضطراری است.

وی همچنین درباره محقق نشدن وعده جدایی وزارت صمت از وزارت بازرگانی در پایان شهریورماه خاطرنشان کرد: درباره جدایی وزارت صمت و وزارت بازرگانی دو بحث جدا وجود دارد. یک بحث صحبت این است که قبلاً برای تفکیک این دو وزارتخانه طرحی در مجلس تصویب شده و دولت هم موافقت خود را اعلام کرد که در صورت نهایی شدن طرح مذکور این تفکیک انجام می‌شود اما هنوز نهایی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک بحث دیگر هم این است که دولت برای جدایی این دو وزارتخانه لایحه بیاورد. در مجموع گفتگو بین این دو بحث است که آیا لایحه جدیدی برای جدایی وزراتخانه صمت و بازرگانی می‌آورد یا نظر مجلس در این مورد پیش می‌رود اما در هر صورت دولت با جدایی دو وزارتخانه اعلام موافقت کرده است.