5
شهردار تبریز:

حفظ بافت تاریخی، نباید شهر را متروکه‌ کند/ وضعیت وحشتناک خانه باقرخان در تبریز

  • کد خبر : 45543
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
حفظ بافت تاریخی، نباید شهر را متروکه‌ کند/ وضعیت وحشتناک خانه باقرخان در تبریز
نباید به بهانه حفظ بافت تاریخی، چند هکتار از اراضی شهر را تبدیل به خرابه کرده و باعث شویم ساکنان بافت تاریخی با ترک این محلات موجب اضافه‌شدن مساحت اماکن متروکه شهر شوند.

به گزارش تبریزمن، یعقوب هوشیار امروز در نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: معتقد به حفظ آثار تاریخی و فرهنگی شهر هستیم و در این راستا خانه ستارخان و مقبره‌الشعرا را حفظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم در حریم درجه یک، باید ضوابط را رعایت کنیم. ما این ظلم را در حق شهروندان تبریز نمی‌کنیم که همسایگانش هشت طبقه داشته باشند و ضوابطی برای آنها تعریف شود که بیش از دو طبقه حق ساخت نداشته باشند.

شهردار تبریز عنوان کرد: معنای بازار به وجود مردم در آن است و اگر مردم از آن محل خارج شوند، بازار معنا پیدا نمی‌کند و لطمه می‌بیند.

وی افزود: برخی از نظرات کارشناسان باعث شده تا اراضی ما تبدیل به خرابه شود و این موضوع به یکی، دو مورد محدود نیست. خانه باقرخان، پشت خیابان امام (ره) است که وضعیتی وحشتناک دارد و در شان تبریز نیست.

هوشیار گفت: شان تبریز این نیست که ما چند هکتار از اراضی را تبدیل به خرابه کنیم به این بهانه که می‌خواهیم بافت تاریخی را حفظ کنیم.

پیشنهاد ما این است که ضوابط در جوار اماکن تاریخی درجه یک را حفظ کنیم و در بحث منظر زیاد سخت گیری نکنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.