9

چهار هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان شرقی برای ایجاد نیروگاه اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 46109
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
چهار هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان شرقی برای ایجاد نیروگاه اختصاص می‌یابد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به نیاز استان و در نتیجه نشست های تعاملی، چهار هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه در ۱۲ شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش تبریزمن، سیروس داودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان های تبریز، میانه، هشترود و چاراویماق از جمله شهرستان هایی است که اراضی منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه شناسایی شده است.

وی افزود: برای رفع مشکلات ۳۰ واحد معدنی آذربایجان شرقی که از گذشته مشکل داشتند نیز از منظر منابع طبیعی اقدام شده البته اولویت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی استان است و متخلفان به اراضی منابع طبیعی نباید به راحتی بتوانند به این عرصه ها دست اندازی کنند، اما این اقدامات تعاملی و توسعه ای با همین نگرش انجام شده است.

داودی ادامه داد: در بخش تولید و صنعت نیز ۲ هزار هکتار زمین به شرکت شهرک های صنعتی و یکی از صنایع مهم غذایی استان واگذار شد تا سرمایه گذاری در آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات ۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی با اقدامات حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان به نفع دولت اعاده و اسناد متصرفین ابطال شده است.

وسعت آذربایجان شرقی چهار میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار است که ۶۵ درصد این مساحت در واقع ۲میلیون و ۷۲هزار هکتار آن جزو اراضی ملی به شمار می رود که برای ۹۶ درصد آن کاداست ( نقشه برداری ثبتی ) تهیه شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.