5

ترامپ درباره تاسیس داعش چه گفته بود؟

  • کد خبر : 46796
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
ترامپ درباره تاسیس داعش چه گفته بود؟
بازخوانی اذعان رئیس‌جمهور سابق آمریکا به نقش مقامات این کشور در ایجاد گروه تروریستی داعش به بهانه حمله جنایتکارانه شیراز

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، حمله تروریستی غروب چهارشنبه یک عنصر تکفیری به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و به رگبار گلوله بستن زائران، به شهادت ۱۳ زائر و زخمی شدن ۳۰ نفر دیگر که یک زن و دو کودک هم جزو آن‌ها بودند و برجای ماندن زخمی بزرگ بر دل ملت ایران منجر شد.

ساعاتی پس از حمله جنایتکارانه شیراز، خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز گزارش دادند گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حمله وحشیانه را برعهده گرفته و در کانال تلگرامی خود به آن اذعان کرده است. این گروهک تروریستی در هفته‌نامه الکترونیکی «النبأ» که ارگان رسمی رسانه‌ای آن محسوب می‌شود، مسئولیت حمله بزدلانه و شنیع در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز را برعهده گرفت.

داعش که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا دستکم دو بار به نقش مقامات این کشور در ایجاد آن اذعان کرد، زمانی با اشغال بخش‌های بزرگی از سوریه و عراق، ادعای خلافت کرده بود، اما با رشادت‌های مدافعان حرم و سردار شهید قاسم سلیمانی دستش از خاک ایران کوتاه ماند و حالا به سلول‌های خفته تقلیل پیدا کرده که هرازگاهی سربرمی‌آورد.

بازخوانی اظهارات ترامپ درباره نقش آمریکا در ایجاد داعش

دو سال بعد از آنکه گروه تروریستی داعش اعلام خلافت کرد، دونالد ترامپ در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش در اوت ۲۰۱۶ در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، او و هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات و وزیر خارجه پیشین آمریکا را بنیانگذاران داعش معرفی کرد.

ترامپ در سخنرانی آن زمان خودش در میان حامیان جمهوری‌خواه در ایالت فلوریدا گفته بود: داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد. او موسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد. من این را هم می‌گویم که هیلاری کلینتون حقه‌باز هم (به همراه اوباما) موسس داعش بوده است.

ترامپ نوامبر ۲۰۱۹ در زمان ریاست‌جمهوری‌اش هم در جمع حامیانش در ایالت می‌سی‌سی‌پی بار دیگر اذعان کرد که اوباما رئیس‌جمهور سابق این کشور داعش را ساخته است.

وی در رد مواضع نیویورک تایمز و واشنگتن پست علیه دولت خود به ادعای واشنگتن درباره کشتن سرکرده داعش اشاره کرد و گفت: شما هیچ وقت گزارش و روایت خوبی (درباره دولت ترامپ) را شاهد نیستید حتی وقتی که ما البغدادی را گرفتیم و واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد و نوشت که او مانند یک روحانی مذهبی فوق‌العاده بود. این حرف از کجا درآمده است؟ ببنید اگر اوباما این کار (عملیات ادعایی کشتن البغدادی) را انجام داده بود، خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.