0

رییس اتاق بازرگانی تبریز: کیفیت پایین کالاها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می‌شود

  • کد خبر : 46889
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
رییس اتاق بازرگانی تبریز: کیفیت پایین کالاها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می‌شود
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت سازمان استاندارد بر روی کیفیت کالاها، گفت: عدم اجرای نظارت بر این موضوع و کیفیت پایین کالاها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، یونس ژائله روز شنبه در دیدار با مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی در محل اتاق تبریز خواستار حساسیت و سخت گیری بیشتر سازمان استاندارد بر روی کیفیت محصولات شد، و افزود: اگر استاندارد بر روی تایید کیفیت محصولات سخت گیری بیشتری نداشته باشد، مشتری های بین المللی خود و جایگاه ایران در بازارهای جهانی را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد استان نیز با برخی موانع مانند کمبود تعداد کارشناسان و ناظران مواجه است، اظهار داشت: این موضوع نباید موجب کم شدن نظارت ها و در نتیجه تولید محصولات بی کیفیت شود.

ژائله، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان استان از هیچ تلاشی برای افزایش کیفیت محصولات خود دریغ نمی کنند، ادامه داد: ایجاد و افزایش تعداد آزمایشگاه های تعیین استاندارد کالاها برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در استان ضروری است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه آزمایشگاه مربوط به تعیین ماهیت در استان وجود ندارد بنابراین نمونه ها به دیگر استان ها ارسال می شود، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده یک تا ۱.۵ ماه آینده آزمایش تعیین ماهیت در گمرکات خود استان راه اندازی می شود.

بابک بدلی افشرد با اشاره به وجود برخی مشکلات در تداخل وظایف سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده مقرر شده تا برخی آزمون های مشابه توسط یکی از این سازمان ها به دیگری تفویض شود تا تداخل وظایف در این حوزه روی ندهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.