5

تولید کیت‌های مورد استفاده در بخش‌های مختلف درمان به همت محققان ایرانی

  • کد خبر : 46951
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
تولید کیت‌های مورد استفاده در بخش‌های مختلف درمان به همت محققان ایرانی
یک گروه تحقیقاتی در ایران موفق به تولید کیت‌های مختلف در زمینه دامپزشکی و تأمین کیت‌های متفاوت در حوزه‌های درمان به‌خصوص سلول‌های بنیادی شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، ‌حمایت از تولید کیت‌ در حوزه‌های درمانی به‌خصوص سلول‌های بنیادی همواره از موضوعات مطرح در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

در قرن اخیر علم ژنتیک از علمی با نظام‌های مشخص در زمینه وراثت به یک علم بیولوژی پایه‌ای و کاربردی در پزشکی، دامپزشکی و یا کشاورزی تبدیل شده و رابطه‌ای مستقیم و جدانشدنی با علوم دیگر از قبیل بیولوژی مولکولی، بیولوژی سلولی، سیتولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، پارازیتولوژی و بیوفیزیک برقرار کرده است.

از آنجایی که ابزارهای نوین معمولا از طریق شرکت‌های تولیدی بین‌المللی ساخته، پخش و توزیع می‌شوند، نیاز است در جهت صرفه‌جویی ارزی و تأمین نیاز با اتکا به توان داخلی به حمایت از تولیدات ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه پرداخت.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گروه پژوهشی انتقال سامانه‌های زیست مولکولی شایان که بیش از ۱۰ سال فعالیت خود را آغاز کرده است بر تولید محصولات باکیفیت، ارزش‌آفرین برای اقتصاد کشور و نظام سلامت و تولید داروهای با کیفیت بالا متمرکز است.

تولید کیت‌های مختلف در زمینه دامپزشکی و تأمین کیت‌های متفاوت در حوزه‌های درمانی به‌خصوص سلول‌های بنیادی و دامپزشکی مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت است. همچنین این شرکت تولید انواع کیت تشخیصی DNA به‌منظور استفاده‌ بالینی را در دستور کار قرار داده است.

پرویز شایان مدیرعامل گروه پژوهشی انتقال سامانه‌های زیست مولکولی شایان اخیرا در نشستی با امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اهمیت بومی‌سازی کیت‌های ضروری حوزه پیوند سلول‌های بنیادی در حوزه سلول‌های بنیادی، تاکید کرد و راهنمایی‌هایی را در خصوص نحوه همکاری با شرکت‌های دارای دانش اولیه ساخت کیت و همچنین دریافت حمایت‌های لازم در این خصوص ارائه کرد.

توسعه بازار محصولات ایران ساخت در این حوزه یکی از اقداماتی است که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالیان اخیر در دستور کار خود دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.