7

مقام یمنی: دوره ای که غربیها خط قرمز تعیین می کردند، گذشت

  • کد خبر : 49065
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مقام یمنی: دوره ای که غربیها خط قرمز تعیین می کردند، گذشت
عضو ارشد هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: دوره ای که غرب، آمریکا و فرانسه خطوط قرمز منطقه و جهان را تعیین می کردند، گذشت و آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی زند.

به گزارش تبریزمن، عبدالملک العجری، عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در گفت وگو با شبکه المسیره تاکید کرد که بیانیه های کشورهای غربی در خصوص یمن تلاشی در راستای افزایش تنش و از سرگیری جنگ در این کشور است.

وی گفت: بیانیه های آمریکا، فرانسه و انگلیس درخصوص عملیات نیروهای مسلح یمن فاقد هرگونه ارزش قانونی است.

العجری خاطرنشان کرد: هرگاه رویدادها در تضاد با منافع غرب باشد، غربی ها به یاد قوانین بین المللی و امنیت گذرگاه های دریایی می افتند اما زمانی که رخدادها در راستای منافعشان باشد این مساله را فراموش می کنند. غربی ها در اقدامی بی سابقه در طول تاریخ جنگ های گذشته، مانع رسیدن مواد دارویی و پزشکی به یمن می شوند، سازمان ملل نیز تاثیر واقعی خود در تحقق صلح را از دست داده است و اکنون بخشی از ابزار مدیریت جنگ است.

وی گفت: نیروهای مسلح ما به کشتی ها هشدار داده اند که به بنادر اشغالی نزدیک نشوند و تا زمان رسیدن به توافق، مساله صادرات نفت باید متوقف شود.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: ارتش یمن خطوط قرمز خود را اعلام کرده است و دوره ای که غرب و آمریکا و فرانسه خطوط قرمز منطقه وجهان را مشخص می کردند، به پایان رسیده است، آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی زند و ملت ما و کشورهای منطقه خطوط قرمز خود را دارند. اگر مساله پرداخت حقوق ها حل نشود، نفت خط قرمز یمن خواهد بود.

پیش از این «رشید ابو لحوم» وزیر دارایی دولت نجات ملی یمن گفت: تلاش‌ها برای توقف غارت نفت یمن موفقیت آمیز بوده اما غارت منابع یمن هنوز متوقف نشده است.

وی افزود: منابع و ثروت زیادی در استان حضرموت و جزیره سقطری غارت می‌شود و باید به نفع مردم یمن به کار گرفته شود.

ارتش یمن پیش از این دو بار تلاش متجاوزان سعودی و مزدوران آنها برای سرقت نفت و گاز یمن را با عملیات ویژه نظامی خود خنثی کردند. در همین ارتباط، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تلاش صورت گرفته برای غارت نفت خام از طریق بندر “قنا” یمن توسط دشمن جهت قاچاق ناکام ماند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح بار دیگر تاکید دارند که نسبت به حمایت از ثروت ملی حاکمیتی یمن به عنوان حقوق ملت مظلوم و ستم دیده این کشور و در راس آنها تامین حقوق کارکنان دولت در تمامی مناطق یمن متعهد، وفادار و پایبند هستند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.