2

فرانسه و ایتالیا خواستار همکاری کامل برسر مهاجران شدند

  • کد خبر : 49436
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
فرانسه و ایتالیا خواستار همکاری کامل برسر مهاجران شدند
روسای جمهور فرانسه و ایتالیا پس از بن‌بست هفته گذشته بر سر موضوع مهاجران، اکنون خواستار همکاری تمام و کمال شدند.

به گزارش تبریزمن، دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانول مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، و «سرجو ماتارلا» همتای ایتالیایی او، پس از بن‌بستی که هفته گذشته بر سر مهاجران دریای مدیترانه میان دو طرف به وجود آمد، اکنون خواستار بازگشت به «همکاری تمام وکمال» بر سر این مناقشه شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دو مقام ارشد در مذاکره‌ای تلفنی درباره این مسئله بحث کردند، این مکالمه پس از آن انجام شد که نخست‌وزیر ایتالیا اجازه تخلیه کشتی مهاجران دریای مدیترانه را نداد و باعث شد تا جمعه هفته گذشته فرانسه آن‌ها را وارد کشور خود کند.

از طرفی شنبه هفته جاری اعلام شده بود که فرانسه و انگلیس قصد دارند امروز توافقی را بر سر افزایش اقدامات خود در راستای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از کانال مانش امضا کنند. این توافق تعداد افسران حاضر در سواحل مرزی فرانسه را به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد داد و افراد داوطلب هم در این منطقه مستقر خواهند شد تا از ورود بیشتر مهاجر غیرقانونی جلوگیری شود. فرانسه هم با یک مقر مشترک برای کنترل موافقت خواهد کرد که نیرو‌های انگلیسی در آن مستقر خواهند شد.

در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر توانسته‌اند در قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کنند، از آنجا که سال گذشته این تعداد ۲۸ هزار و ۵۲۶ مهاجر بود، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر کنونی انگلیس، تحت فشار است تا راهی برای مقابله با این مسئله پیدا کند. پیش از این وزرای کشور انگلیس در تلاش بودند تا پناهندگانی را که به این کشور می‌آیند، به کشور‌های آفریقایی از جمله رواندا اخراج کنند، اما سپس از اخراج پناهجویان به کشور‌های پاراگوئه، پرو و برزیل صحبت می‌شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.