3
آمارهای جدید نشان داد؛

تشدید فقر در بین اقشار مختلف جامعه صهیونیستی

  • کد خبر : 51234
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
تشدید فقر در بین اقشار مختلف جامعه صهیونیستی
یک گزارش جدید که از سوی نهادی صهیونیستی منتشر شده حاکی از افزایش میانگین فقر در اراضی اشغالی است.

به گزارش تبریزمن، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی با استناد به آمارهای موسسه غیرانتفاعی مبارزه با فقر که در اراضی اشغالی فعالیت می کند، از افزایش فقر در بین جامعه صهیونیستی خبر داد.

بنابر اعلام این نهاد صهیونیستی در شرایط فعلی بیش از ۷۵ درصد مستمری‌بگیران در اراضی اشغالی زیر خط فقر زندگی می کنند و بیش از ۶۸ درصد از آنها توان خرید دارو ندارند.

بنابراین گزارش، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اسرائیلی (۸۳۰ هزار خانواده) یعنی حدود ۲۷ درصد از کل جمعیت آن، در فقر بسر می برند. همچنین یک میلیون و ۱۷۶ هزار کودک در این خانوارهای فقیر تحت فشار اقتصادی هستند.

در این گزارش آمده است که ۶۸۰ هزار و ۴۷۵ خانواده اسرائیلی (معادل ۲۱ و یک دهم درصد از کل خانواده ها) امنیت غدایی ندارند و ۳۱۲ هزار و ۸۲۵ نفر (۹ و هفت دهم درصد از کل خانواده ها) در بدترین شرایط ناامنی غذایی به سر می برند.

بنابر اعلام این نهاد صهیونیستی، بیش از ۷۵ درصد مستمری بگیران سالخورده در فقر زندگی می کنند. همچنین بیش از ۶۹ درصد از افراد کهنسال که مستمری بگیر هستند امنیت غذایی ندارد، که از این تعداد ۳۶ و پنج دهم درصد در شرایط ناامنی شدید غذایی بسر می برند. از طرفی بیش از ۶۰ درصد از کهنسالان نیز اعلام کرده اند که توان خرید دارو و مراجعه به پزشک را ندارند.

بنابر نتایج این پژوهش، فقر فرصت های برابر آموزشی را از کودکان در اراضی اشغالی را سلب کرده و حداقل ۷۲ درصد خانوارها نتوانسته اند وسایل آموزشی مورد نیاز کودکان خود را تهیه کنند و بیش از ۷۸ درصد کودکان نیز نتوانستند در برنامه های فوق برنامه مدرسه شرکت کنند. همچنین بیش از ۳۸ درصد خانوارها از یک وعده غذایی برای کودکانشان صرف نظر کرده اند.

در پایان این گزارش نیز اعلام شده است که بیش از ۷۶ درصد افراد کهنسال مستمری‌بگیر حداقل یک بیماری مزمن دارند و بیش از ۶۸ درصد از آنها به خاطر مشکلات مالی مجبور به قطع داروهای خود شده اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.