2

افشای بخش جدیدی از پرونده‌های توئیتر/سانسور حقایق درباره کرونا توسط دولت‌ آمریکا

  • کد خبر : 53817
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
افشای بخش جدیدی از پرونده‌های توئیتر/سانسور حقایق درباره کرونا توسط دولت‌ آمریکا
بخش جدید پرونده‌های توئیتر که توسط یک روزنامه نگار منتشر شده، حاوی اطلاعاتی است که نشان می‌دهد دولت آمریکا در سانسور محتوای منتشر شده درباره کرونا در شبکه های اجتماعی دست داشته است.

به گزارش تبریزمن به نقل از د ماین وایر، دیوید تسوایگ، روزنامه‌نگار بخش جدیدی از پرونده های توئیتر را منتشر کرده است. او در این بخش دولت ایالات متحده در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و جو بایدن را متهم به فشار علیه شبکه های اجتماعی برای سانسور محتوای منتشر شده درباره کرونا کرده است. تسوایگ می گوید این دو رئیس جمهور توئیتر را برای انتشار اطلاعات خاص درباره ویروس کرونا و سرکوب محتواهای دیگر تحت فشار قرار داده اند. این اسناد نشان می دهد که چگونه دولت آمریکا به توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی دستور داد تا نظرات مختلف درباره کرونا را سانسور کنند. به گفته او، دستورات دولت برای سانسور اطلاعات در طی جلساتی صادر شد که نمایندگانی از گوگل، فیس بوک و مایکروسافت نیز در آن حضور داشتند.

اسناد نشان می‌دهد که نمایندگان دولت در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و جو بایدن به طور منظم با کارمندان سطح بالای توئیتر برای سانسور حساب‌های شخصی و ایجاد بحث‌های عمومی پیرامون سیاست‌های بهداشت عمومی در ارتباط بودند. آنها به دنبال بی‌اعتبار کردن کارشناسان بهداشتی که با مقامات دولتی مخالف بودند نیز بودند.

او می گوید: ایمیل‌های داخلی که در تویئتر مشاهده کردم، نشان داد که دولت ترامپ و بایدن مستقیما مدیران این شبکه اجتماعی را تحت فشار قرار داده‌اند تا محتوای پلتفرم را مطابق میل آنها تعدیل کنند.

در دوران ترامپ، به نظر می‌رسید که دولت قصد داشت تا هراس ناشی از فعالیت‌های احتمالی در فروشگاه‌های مواد غذایی را به حداقل برساند و از شرکت‌های فناوری برای مبارزه با اطلاعات نادرست کمک خواست.

زمانی که بایدن به ریاست جمهوری رسید، تمرکز عملیات اطلاعاتی به سمت حساب‌هایی معطوف شد که ادعاهای دولت درباره واکسیناسیون‌های در حال ظهور را زیر سوال می‌برد. علاوه بر این دستور کار دولت برای مردم آمریکا این بود که از کرونا بسیار بترسید و دقیقا همان کاری را که ما می گوییم انجام دهید تا در امان بمانید.

به گفته این روزنامه نگار، دولت بایدن در بحث واکسن نگران حساب هایی که درباره واکسن ها اطلاعاتی را منتشر می کردند بود، از جمله حساب‌های بزرگی مانند حساب‌های الکس برنسون. الکس برنسون، روزنامه نگاری است که نسبت به قرنطینه ها و واکسن های mRNA شک داشت. او صدها هزار دنبال کننده داشت و همین موضوع دولت را نگران کرده بود.

تسوایگ در بخش دیگری نوشته: در ژوئیه ۲۰۲۱ جراح Vivek Murthy یک توصیه ۲۲ صفحه ای در مورد آنچه که سازمان بهداشت جهانی از آن به عنوان infodemic یاد می کند، منتشر کرد، دولت از شبکه های اجتماعی خواست تا برای جلوگیری از شکل گیری نادرست اطلاعات اقدامات بیشتری انجام دهند.

در ارتباطی که در دسامبر ۲۰۲۲ توسط تسوایگ مشاهده شد، لورن کالبرتسون، رئیس سیاست عمومی توئیتر به کارمندان دیگر این شرکت گفت کاخ سفید از این که این شرکت برای ایجاد تغییر در حساب‌های خاص کاری انجام نمی‌دهد، عصبانی است. خلاصه جلسات کولبرتسون که در دسامبر ۲۰۲۲ برای همکاران ارسال شد، شواهد جدیدی از کمپین فشار کاخ سفید را افشا و اینکه چگونه دولت تلاش می‌کرد مستقیما بر محتوای مجاز در توئیتر تأثیر بگذارد را نشان می‌دهد.

در این زمان مدیران توئیتر به طور کامل تسلیم خواسته های تیم بایدن نشدند. اما این شبکه اجتماعی دیدگاه‌ها را سرکوب می کرد و این موضوع فقط به روزنامه نگاران خلاصه نمی شد. بسیاری از متخصصان پزشکی و بهداشت عمومی که دیدگاه‌هایی را بیان می‌کردند یا حتی به یافته‌هایی از مجلات معتبر دانشگاهی استناد می‌کردند که با مواضع رسمی در تضاد بود، نیز هدف سرکوب قرار گرفتند. در نتیجه، یافته‌ها و سؤالات قانونی در مورد سیاست‌های کووید ما و پیامدهای آن ناپدید شدند.

تسوایگ در رشته توئیتش گفته که در نتیجه این فعالیت ها، یافته ها و سؤالات مشروعی که می توانست بحث های عمومی درباره کرونا را گسترش دهد از بین رفت.

طبق این اسناد، توئیتر از ترکیبی از الگوریتم‌های تعدیل محتوا و پیمانکاران فیلیپینی برای پاکسازی محتوای توهین‌آمیز از این شبکه اجتماعی استفاده کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.