4

بودجه ۱۹۴هزار و ۴۳۸میلیارد ریالی شهرداری تبریز تقدیم شورای شهر شد

  • کد خبر : 52654
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
بودجه ۱۹۴هزار و ۴۳۸میلیارد ریالی شهرداری تبریز تقدیم شورای شهر شد
لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه علنی امروز شورا، تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش تبریزمن، یعقوب هوشیار در یکصد و هشتمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز با احتساب ارقام تکراری ۱۹۴ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال است.

هوشیار با تقدیم لایحه تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز به حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، ابراز کرد: لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز، سازمان‌ها و مناطق ۱۷۱ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال و با احتساب ارقام تکراری ۱۹۴ هزار ۴۳۸ میلیارد ریال است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه توفیقات شهرداری مرهون همکاری و صبوری شهروندان فهیم تبریز است، افزود: از آحاد مردم تبریز به دلیل همراهی و تحمل مرارت‌های عملیات عمرانی در سطح شهر، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی شهرداری با همراهی مردم و بسترسازی اعضای شورای شهر نتیجه داده است، تصریح کرد: در عین پیشرفت رو به جلو نواقصی هم وجود دارد که قابل آسیب‌شناسی است و مشتاق هستیم صاحب نظران ایرادها را گوشزد کنند تا در بودجه سال ۱۴۰۲ برای حل مشکلات مردم قدم‌های مطلوبی برداشته شود.

شهردار تبریز با ذکر اینکه نگاه ما در بودجه ۱۴۰۲، حرکت به سمت درآمدهای پایدار شهری است، گفت: در گام نخست، درآمد پایدار را از پنج درصد به ۱۸ درصد رسانده ایم و با پتانسیل‌های موجود ظرفیت تبدیل به ۲۵ درصد از طریق قرارگاه مسکن وجود دارد.

هوشیار با ابراز امیدواری به اینکه قول داده‌ایم درآمد پایدار شهری تبریز را به ۳۰ درصد افزایش دهیم، ابراز کرد: به امید خدا و تلاش دست اندرکاران این وعده را نیز محقق خواهیم کرد همچنین کمترین درصد افزایش را برای حوزه عوارض پروانه در نظر گرفته‌ایم که این درصد کمتر از ۵۰ درصد است.

وی با تشریح برنامه‌های سال آینده شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مدون در در سه سطح انجام شده است که یک قسم آن مربوط به محله محوری است و مبلغ ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای ۳۵ محله در نظر گرفته شده است و پروژه‌های محلی متنوعی در این حوزه تعریف خواهد شد. همچنین یک سطح نیز پروژه‌های مناطق دهگانه است که برای اولین بار مرکز این پروژه‌ها را راهبری خواهد کرد.

هوشیار با اشاره به اینکه عمده تلاش ما نگاه ویژه به مناطق محروم تبریز است، ادامه داد: ۱۹ محله آسیب‌پذیر شناسایی شده است که برای این محلات ۱۹ مجموعه فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی کردیم و همچنین احداث مراکز کسب و کار در این محلات آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار برنامه ریزی شده است.

هوشیار ضمن اعلام اینکه در سال آینده کارخانه نوآوری، و هوشمندسازی و پارک نوآوری مستقر خواهیم کرد، افزود: رویکرد ما توجه به در غرب تبریز و مناطق آسیب پذیر در کنار مناطق دیگر است و به شکل ویژه در حال تدوین یک هزار برنامه زیباسازی شهری هستیم.

یعقوب هوشیار با اعلام اینکه در سال آینده ۱۲۰ خدمت شهرداری را هوشمند خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم مداخلات و تحول جدی در حوزه سرمایه‌گذاری شهر تبریز، شاهد باشیم در حوزه حمل و نقل‌عمومی و ترافیک اقدامات مؤثری انجام یافته است و در حوزه تاکسیرانی و اتوبوس رانی و تکمیل خط ۱ و عملیات عمرانی خط ۲ و شروع خط سه، برنامه ریزی های انجام شده است که شهرداری علاوه بر سهم دولت نیز مستقلاً به مسئله ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در سال آینده قرارگاه مسکن را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم که علاوه بر بحث اشتغال در مبحث مولدسازی املاک شهرداری را مطرح کردیم همچنین احداث بازارچه‌ها و پارک‌های محلی برنامه‌ریزی ویژه انجام گرفته است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی را ضمیمه لایحه بودجه کردیم، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های مخصوصی برای کارگران فصلی کار به صورت ویژه طراحی می‌شود و همچنین برای سال آینده پیاده‌راه ها و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری را پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.