4
معاون وزیر راه و شهرسازی:

قیمت نهضت ملی مسکن در هر متر به هفت میلیون تومان رسید/ خانه‌های یک طبقه‌ای حیاط‌دار می‌سازیم

  • کد خبر : 52750
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
قیمت نهضت ملی مسکن در هر متر به هفت میلیون تومان رسید/ خانه‌های یک طبقه‌ای حیاط‌دار می‌سازیم
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن واحد‌های چهار تا هفت طبقه ساخته می‌شود و قرارداد ساخت این خانه‌ها متری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با محاسبه نرخ تعدیل سال ۱۴۰۰ به متری هفت میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایلنا، علیرضا جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به قیمت‌گذاری هر متر مربع نهضت ملی مسکن گفت: در پروژه نهضت ملی مسکن واحد‌های چهار تا هفت طبقه ساخته می‌شود و قرارداد ساخت این خانه‌ها متری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با محاسبه نرخ تعدیل سال ۱۴۰۰ به متری هفت میلیون تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: با انبوه‌سازان به دنبال مدیریت هزینه و صرفه در مقایسه هستیم تا قیمت تمام شده ساخت مسکن در دامنه متری هفت میلیون تومان باقی بماند. به همین دلیل، سهم مشاعات را در هر واحد به حداقل رساندیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه رویکرد وزارت راه و شهرسازی در پروژه نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های یک طبقه است، اظهار داشت: اگر متقاضیان تمایل داشته باشند در شهرهای جدید، زمین در اختیار آنها قرار می‌دهیم و بر اساس سهمیه هر شهر از تسهیلات نهضت ملی مسکن وام دریافت کرده و ساخت و ساز می‌کنند.

جعفری افزود: در روش دیگر آن است که برای متقاضیان، خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار می‌سازیم که هزینه ساخت این واحدها متری سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برآورد شده و هزینه مشاعات هم کسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه متراژ واحد‌های نهضت ملی مسکن ٧۵ تا ١١٠ متر است، تصریح کرد: تقاضاهایی برای واحد‌های ۵٠ متری وجود داشت اما در ساخت این واحدها ما به فکر کیفیت زندگی افراد و خانوار هم هستیم و مخاطب این واحدها برای دهک‌های یک تا چهار جامعه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر باقی مانده نیز خاطرنشان کرد: ٣٠ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که تا تابستان سال آینده به پایان خواهد رسید. ٢٠ هزار واحد نیز از این تعداد تا پایان امسال تحویل می‌شود.

جعفری درباره متروی پرند نیز ابراز داشت: مترو پرند تا خرداد ماه سال آینده به پایان می‌رسد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.