0
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد؛

کمترین تغییرات صورت گرفته در بررسی ۶ تبصره لایحه بودجه در مجلس

  • کد خبر : 52702
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
کمترین تغییرات صورت گرفته در بررسی ۶ تبصره لایحه بودجه در مجلس
میرکاظمی گفت: مجلس قول داده است که سقف بودجه را افزایش ندهد، در بودجه سال جاری سقف تغییر نکرد و امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم بالغ بر ۹۵ درصد برنامه با عملکرد تطبیق داشت.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرنگار مهر، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: پس از تصویب کلیات بودجه ارجاع می‌شود به کمیسیون بودجه تا مورد بررسی قرار گرفته و در وهله اول درآمدها بررسی شده و سپس به هزینه‌ها پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در سه نوبت جلسه دارد و برسی درآمدها را آغاز کرده است که اکنون به تبصره ۶ رسیده است و امشب تا دقایقی دیگر کمیسیون تلفیق مجدداً شروع به کار می‌کند و باید دید چقدر پیشروی داریم و زمانبندی شود و در صحن مجلس مجدداً از درآمدها شروع می‌شود و مجدداً هزینه‌ها مورد برسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور اضافه کرد: اکنون مشغول تبصره ۶ هستیم که ببینیم به کجا می‌رسد.

میر کاظمی خاطر نشان کرد: در تبصره‌هایی که برسی کردیم در رابطه با رابطه دولت با نفت بوده در تبصره بعدی بحث تسهیلات داخلی و خارجی وجود دارد مشارکت مردم و بحث مالیات نیز وجود دارد که بخش‌های مختلف درآمدی برسی شده است.

وی اضافه کرد: بحث‌های خوبی تاکنون مطرح شده است و ما کم‌ترین تغییرات را داشته‌ایم و تغییرات به ندرت انجام می‌شود زیرا به اندازه کافی سازمان برنامه و بودجه بر روی آن کار می‌کند و در دولت بررسی‌های مختلف صورت می‌گیرد و زمانی که به مجلس می‌آید از ابعاد مختلف برسی شده است و نیاز به تغییرات چندانی نیست و در شش تبصره بررسی شده تغییرات چندانی وجود نداشته است.

میرکاظمی در پایان گفت: مجلس قول داده‌اند که سقف را افزایش ندهند و این مساله بسیار کمک کننده است زیرا سال ۱۴۰۱ که این اتفاق افتاد و سقف تغییر نکرد امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم بالغ بر ۹۵ درصد برنامه با عملکرد تطبیق دارد. در صورت افزایش سقف منابعی دیده می‌شود که واقعی نیست و اتفاق نمی‌افتد در مصارفی دیده می‌شود که دولت متعهد می‌شود مصارف را تأمین کند. و این بودجه تبدیل به استقراض می‌شود که تعدیل بانک‌ها برداشت دولت از بانک مرکزی، صندوق توسعه و…. است که منجر به تورم می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=52702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.