9

ناگفته های مصطفی زمانی از نقشی که به مرگ نزدیک شد

  • کد خبر : 53012
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
ناگفته های مصطفی زمانی از نقشی که به مرگ نزدیک شد
مصطفی زمانی در سومین روز جشنواره فیلم فجر به عنوان نخستین بازیگر مطرحی که در سینمای رسانه حاضر شد به پردیس ملت آمد ودرباره فیلم "عطرآلود" و نقشی که در آن بازی کرده است، گفت: نقش خیلی سختی بود، چون نمی شود با مرگ مواجه بشوی و از آن پس زندگی ات مثل قبل باشد. نمی دانم چقدر توانسته ام آن را دربیاورم ولی هنوز هم جرأت نکردم فیلم را تماشا کنم.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا، شامگاه جمعه ۱۴ بهمن، فیلم سینمایی «عطر آلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست برای اهالی رسانه نمایش داده شد که نشست مطبوعاتی آن با حضور بازیگر نقش اصلی یعنی مصطفی زمانی برگزار شد.

این بازیگر پس از تشکر محمدرضا مقدسیان مجری نشست بابت حرفه‌ای بودن و حضورش در این نشست گفت: ابتدا بابت تمام عزیزانی که جدا از نگاه‌های جناحی، جان خود را در سه چهار ماه گذشته دست دادند، تسلیت می‌گویم.

 

این بازیگر که در تمام مدت با ماسک روی صورت صحبت می کرد، درباره دلیل حضورش در این فیلم و ایفای نقش فردی که متوجه بیماری سرطان خود و مرگ زودهنگام شده، ابتدا بیان کرد: فیلمنامه هایی که ما می خوانیم بسیاری از آن ها دور از واقعیت شده و آن را در زندگی پیدا نمی کنیم در این راستا قوانین در ارشاد باید بازبینی شوند به خصوص آنکه دسترسی مردم به فیلم های جهان زیاد است و باور پذیری نقش هایی که بازی می کنیم در چنین فضایی سخت می شود، البته در فرهنگ خودمان باور پذیر می شوند و من هم انرژی خود را روی آن گذاشتم.

زمانی با اشاره به اینکه پیش تر با هادی مقدم دوست تجربه همکاری نداشته اما پس از گفتگوهای زیاد قرارداد بازی در فیلم را بست و با وجود توقف در پیش تولید به مدت چند ماه،پروژه دیگری را قبول نکرد، گفت: فیلمنامه خوب بود اما کمتر کسی را می شناسم که در چنین حوزه ای برای فیلمسازی شوق داشته باشد. کار با هادی مقدم دوست یکی از بهترین تجربه های من بود چون او ابتدا فیلم را می سازد و بعد آن را اجرا می کند.

او در پاسخ به اینکه شخصیتی که بازی کرده چقدر به شخصیت حقیقی اش نزدیک است؟ بیان کرد: من هنوز نتوانسته ام شخصیت حقیقی خودم را پیدا کنم و مشکل اینجا بود که در سن بیست و چند سالگی در نقش یوسف پیامبر بازی کردم. از همان زمان می دانستم در هر کاری مشغول شوم انگار به یک زمین بازنده وارد شدم چون آن سریال کار بزرگی بود اما برای من یاد گرفتن مهم است و آنچه که در زندگی امید می دهد.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم این نقش در فیلم “عطرآلود” خیلی به شخصیت من نزدیک باشد، البته این را دوستان پشت صحنه باید بگویند اما سعی می کنم به هر شخصیتی نزدیک شوم. درباره این فیلم وقتی با خودم به این نتیجه رسیدم که با آقای مقدم دوست می توان تجربه کرد و از او یاد گرفت، کار را جدی شروع کردم و گاهی به جایی رسیده بودم که ۱۰ شب به او زنگ میزدم و می گفتم این آدم (نقش علی)مرا دیوانه می کند.

او افزود: انسان با لذت برای بقا زندگی می کند و اگر کسی بگوید برای دلیل دیگری مثل فرزند زندگی می کند دروغ محض است. معتقدم وقتی کسی به مرگ فکر می کند، امکان ندارد یک لحظه از زندگی اش پس از فکر به مرگ، با پیش از آن، تفاوت نداشته باشد. من با هادی مقدم دوست حرف می زدم و معتقد بودم پروسه این شخصیت سه مرحله دارد؛ اول حق بودن مرگ است که مهربان می شوید، دوم سوء ظن و پرخاشگری پیدا می شود و بعد تسلیم است. در مورد این آدم هم من خیلی اذیت شدم تا جایی که حتی دوستان مجبور شدند دو روز کار را متوقف کنند. نقش خیلی سخت بود چون نمی شود با مرگ مواجه بشوی و از آن پس زندگی ات مثل قبل باشد. نمی دانم چقدر توانسته ام آن را دربیاورم ولی هنوز هم جرأت نکردم فیلم را تماشا کنم.

این بازیگر در بخشی دیگر از این نشست گفت: این کار از معدود اتفاقاتی بود که می شد با کارگردان صحبت کرده و نتیجه را روی کاغذ در فیلم دید، اینکه بگوییم اینها اتفاقات ساده روزمره هستند به این دلیل است که زندگی واقعا همین است ،شبکه های اجتماعی هستند که هیجانات را به وجود می آورند.

مطفی زمانی همچنین اضافه کرد که در مدت دو ماه فیلمبرداری بخاطر سختی نقش با هیچ کسی ارتباط و مراوده ای نداشت و فقط با همکارانش سر صحنه در ارتباط بود.

 

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.