11

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در آذربایجان شرقی ۷۱ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 53599
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در آذربایجان شرقی ۷۱ درصد افزایش یافت
مدیر شعب بانک کشاورزی در آذربایجان شرقی گفت: در راستای حمایت از بخش کشاورزی شعب این استان در ۱۰ ماهه سال‌جاری بالغ بر۴۷ هزار و ۶۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند که نسبت به مقطع مشابه سال قبل  ۷۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تبریزمن، جواد صمدی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این میزان تسهیلات به تعداد۴۸ هزار۹۳ نفر اعطاء شده است که از نظر تعداد نیز نسبت به دوره مشابه ۳۵درصد رشد نشان می دهد.

وی اظهار کرد: بیشترین تسهیلات این بانک در بخش زراعت بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال برای ۱۵ هزار و ۸۲۰ نفر پرداخت شده است.

صمدی به تامین سرمایه درگردش واحد های فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان مردمی سازی یارانه ها ناشی از اصلاح ارز ترجیحی برای تامین نهاده های دامی اشاره کرد و گفت :شعب بانک کشاورزی استان بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تعداد ۹ هزار و ۴۸۵ فقره تسهیلات در بخش دام، طیور، زنبورداری وآبزیان پرداخت کردند.

وی گفت: علاوه برآن شعب این بانک در بخش خدماتی کشاورزی و بازرگانی بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به تعداد ۹ هزار و ۸۹۸ فقره تسهیلات پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان با بیان اینکه از دیگر بخش های اولویت دار بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، صنایع و ادوات کشاورزی و صنایع دستی است، اعلام کرد: در این بخش، بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال به تعداد چهار هزار و ۴۵۸ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی در خصوص تسهیلات اولویت دار بخش کشاورزی هم گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری۶۰۳ واحد گلخانه ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از تسهیلات حمایتی بانک کشاورزی استان بهره مند شده اند.

صمدی به سرفصل قرض الحسنه ابن بانک اشاره کرد و گفت: شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در طی این مدت بالغ بر ۲هزار۵۸۰ میلیاردریال به تعداد یکهزار و ۸۳۴ زوج تسهیلات ازدواج و مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۲۷۹ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت کردند.

بهره برداری از ۱۲ طرح تولیدی با حمایت بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی

وی با بیان اینکه با حمایت بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در ایام ا… دهه فجر ۱۲ طرح تولیدی در بخش کشاورزی به مرحله بهره برداری رسیدند، گفت: از این طرح ها ۶ طرح گلخانه ای می باشد که در وسعت ۲۸ هزار متر مربع با تسهیلاتی بالغ بر ۲۲۵ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال برای ۲۶ نفر به طور مستقیم فراهم کرده اند.

وی به دیگر طرح های مورد بهره برداری در دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: ۲ طرح احداث و تکمیل سردخانه در شهرستان اهر با ۳۸ میلیارد ریال و در شهر ترک ۵۲ میلیارد ریال و۲ واحد تولید خوراک دام و طیور در خسروشاه با تسهیلاتی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و در سراب بالغ بر ۱۲۰ میلیارد و یک واحد بوجاری و بسته بندی برنج و حبوبات در میانه با هزینه ای بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

بخشودگی ۸۲۶ میلیارد ریال سود و جریمه کشاورزان خسارت دیده استان آذربایجان شرقی

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان همچنین گفت: در راستای اجرای دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۲۶ میلیارد ریال سود و جرایم بانکی کشاورزان استان مورد بخشودگی قرار گرفت .

وی اعلام کرد: این مبلغ برای بیش از ۱۱هزار نفر از کشاورزان استان آذربایجان شرقی تخصیص یافت.

صمدی به عملکرد بخش بیمه کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال مالی جاری بالغ بر یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال غرامت به بیش از ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان ، دامداران و بهره برداران خسارت دیده در استان آذربایجان شرقی پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان اعلام کرد: این غرامت به تفکیک در بخش محصولات باغی به میزان ۷۴۸ میلیاردریال، محصولات زراعی یکهزار و ۸۴ میلیارد ریال و در بخش دام و طیور مبلغ ۸۳ میلیارد ریال پرداخت شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.