9

سال پر بارش و پرمحصول پیش روی کشاورزان نیمه جنوبی کشور

  • کد خبر : 53707
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
سال پر بارش و پرمحصول پیش روی کشاورزان نیمه جنوبی کشور
رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به پیش بینی بارش‌های مناسب و بالاتر از نرمال در نواحی جنوبی کشور، سال پرمحصولی پیش روی کشاورزان این منطقه است.

به گزارش تبریزمن، آقای احد وظیفه گفت: بنابرآمار از ابتدای زمستان تا ۱۸ بهمن ۶۱ میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به نرمال ۱۵ درصد بیشتر است، اما از ابتدای سال زراعی آبی مجموع بارش ها ۹۳ میلی متر بوده که در مقایسه با دوره نرمال ۱۸ درصد کمتر است.

او با بیان اینکه پاییز خشکی را پشت سرگذراندیم، گفت: بارش های جنوب کشور بیش از نرمال و تا حدودی نزدیک به نرمال و نیمه شمالی کشور کمتر از نرمال است.

وظیفه می گوید: در استان تهران ۵۱ درصد کمتر از نرمال بارندگی داشتیم که با این وجود کم بارشی این استان از سال قبل هم بدتر است.

رئیس مرکز خشکسالی درباره آینده بارش در سال زراعی گفت: اکثر مدل های عددی نوید بارش های بالاتر از نرمال را برای ادامه سال بویژه نیمه جنوبی می دهد، اما برای نیمه شمالی کماکان امید به بارش های بیش از نرمال کم است که با این وجود نگرانی جدی برای تامین آب بویژه برای فصل گرم سال را داریم.

او نسبت به تنش آبی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت همچون تهران هشدار داد و گفت: هم اکنون فصل کشاورزی در عرض شمالی کشور نیست، اما بارش در عرض های جنوبی بویژه استان های جنوب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و یزد مناسب بوده که با این وجود سال پرمحصولی پیش روی کشاورزان خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=53707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.