8
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مطرح کرد:

افزایش سه برابری واحد زنده یاب در استان

  • کد خبر : 54075
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
افزایش سه برابری واحد زنده یاب در استان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از غنی ترین استان ها از نظر دپوی انبار های امدادی است.

به گزارش تبریزمن، حمید منجم مدیر عامل جمعیت هلال احمر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جمعیت هلال احمر یک جمعیت پویا و جمعیت داوطلب محور و مردمی است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد عمومی، غیر دولتی در این جامعه فعالیت می کند و در خارج از مرز ها هم  دفاتر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی  ایران به فعالیت های خود ادامه می دهد.
وی اظهار کرد: در یک سال اخیر اقداماتی صورت گرفته است که ماحصل این کار تعاون گرایی و هماهنگی  ظرفیت ها است .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: امروز بعد از گذشت یک سال توانسته ایم به ۸۵ درصد از اهداف در این حوزه برسیم.
منجم اظهار کرد؛ در حوزه امداد و نجات اصلی ترین دغدغه پوشش کامل ظرفیت های امدادی استان و تعامل با تمام دستگاه های اجرایی و مردمی است.
وی ادامه داد؛ انبار های امدادی به عنوان استراتژیک ترین و حساس ترین محل دپوی اقلام امداد است که این اقلام یکی از امید های مردم است. و اگر حادثه صورت گیرد این انبار ها کمک حال مردم خواهد بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در تمام اقلام های زیستی، کمکی و امدادی توانسته ایم با رشد گسترده ای مواجه شویم که این درصد ها و پرتکل ها مصوب شورای امنیت ملی است.
وی در خصوص مشکلات و کاستی های این سازمان در گذشته گفت: تجهیزات امدادی از وضعیت مطلوب برخوردار نبودند و بیشتر ماموریت ها را به خاطر تجهیزات نتوانستیم خوب ایفا کنیم. اما امدادگران با حضور و تلاش های خالصانه  در محل ها حضور داشتند.
منجم گفت: خوشبختانه امسال با رشد ظرفیت مطلوبی مواجه هستیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در خصوص افزایش دستگاه آرگو در استان خبر داد و گفت: دستگاه آرگو از یک دستگاه به سه دستگاه در استان افزایش یافته است و همچنین در شهرستان های مراغه و چاراویماق همزمان عملیات امدادی صورت می گیرد.
وی با اشاره به افزایش سه برابری واحد زنده یاب گفت: تنها استانی هستیم که سه قلاده سگ داریم و از بیشترین ظرفیت ها برخوردار هستیم.
وی ادامه داد؛ آذربایجان شرقی از لحاظ خودرو های سنگین وضعیت مطلوبی دارد و اگر این ظرفیت ها افزایش پیدا نمی کرد در انتقال تجهیزات با مشکل مواجه می شدیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت هلیکوپتر ها اظهار کرد: هلیکوپتر ها ۲۴ ساعت در اختیار استان هستند و ماموریت های مهم را انجام می دهند.
منجم ادامه داد: رشد ۳۰۰ درصدی در دوره های آموزشی داشته ایم و یکی از اهداف جمعیت هلال احمر آموزش های عمومی فوریت است.
وی در خصوص عملکرد دانشگاه علمی و کاربردی گفت: دانشگاه علم و کاربردی در وضعیت مطلوبی فعالیت های خود را انجام می دهد و امیدواریم که با اخذ رشته های جدید بتوانیم بهتر و بیشتر از گذشته انجام دهیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در شهرستان مراغه با ظرفیت یک هزار ۲۰۰ نفر توانسته ایم طرح دادرس میزبان را برگزار کنیم که این طرح تمام آموزش های لازم را برای روز های سخت در کنار مردم به صورت داوطلب آموزش می دهد.
منجم اظهار داشت: امسال کاروان ملی نذر آب نیز برای نخستین بار در خود استان و در شب یلدا نیز طرح ۲۰۲۰ برای اعطای بسته‌های عیدانه به افراد نیاز مند اجرا شد و در حوزه معاونت بهداشت نیز داروخانه هلال احمر به عنوان یکی از چهار داروخانه سانتر استان به صورت شبانه روزی فعال است.
وی  ادامه داد: در کاروان های سلامت ۱۱ بیمارستان صحرایی در مناطق کم برخوردار و نزدیک به ۲۰ کاروان سلامت در اکثرا شهرستان ها و استان راه اندازی شده است.
منجم با تاکید بر انقلاب در حوزه عمران و پروژه های نیمه تمام هلال احمر استان گفت: زمانی که کار را در این مجموعه شروع کردیم هفت  پروژه پایگاه امدادی با پیشرفت ۵۰ درصد  با عمر ۱۵ ساله در استان داشتیم که اکنون این پروژه ها در شهرهایی مانند ملکان، جلفا، تسوج و تبریز در مرحله افتتاح و بهره برداری هستند.
وی اظهار داشت: پروژه پایگاه امدادی شمال غرب نیز پس از ۱۶ سال در آستانه بهره برداری قرار دارد و دو واحد امدادسرا ایجاد کرده ایم و مرکز شیمی درمانی جمعیت نیز در دست اجراست و ۲۸ سند کادستر برای املاک اختلافی جمعیت اخذ شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=54075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.