5
هاشمی‌طبا:

تحریم انتخابات اساساً بی‌معنا است

  • کد خبر : 56173
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
تحریم انتخابات اساساً بی‌معنا است
یک فعال اصلاح طلب گفت: تحریم انتخابات اساساً بی‌معنا است و به نوعی تعیین تکلیف برای مردم است، در حالیکه هر کسی می‌تواند خودش تصمیم بگیرد که در انتخابات شرکت بکند یا خیر.

به گزارش تبریزمن، مصطفی هاشمی‌طبا معاون رئیس‌جمهور اسبق در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص اینکه برخی افراد با پیش داوری به دنبال تحریم انتخابات امسال مجلس هستند، گفت: تحریم انتخابات اساساً بی‌معنا است، هر چند هر کسی می‌تواند خودش تصمیم بگیرد که در انتخابات شرکت بکند یا خیر.

وی با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: باید عواملی فراهم شود که مردم برای حضور در انتخابات تشویق شوند و انگیزه کافی را داشته باشند، زیرا به صورت دستوری نمی‌توان مردم را پای صندوق‌های رأی آورد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: راهکار تشویق مردم برای حضور در انتخابات این است که احساس نشود که گروهی حذف می‌شوند؛ در نتیجه لازم است برای افزایش مشارکت در انتخابات، کاندیداهای مختلف از گروه‌های گوناگون و به صورت رقابتی در انتخابات حضور داشته باشند.

هاشمی طبا تأکید کرد: تحریم انتخابات و موضوعاتی از این دست مناسب و صحیح نیست زیرا به نوعی تعیین تکلیف برای مردم است و موجب می‌شود کارها دستوری شود، در حالی‌که فرد فرد جامعه خود باید تصمیم بگیرند در انتخابات شرکت کنند یا خیر.

به گزارش مهر، در روزهای اخیر برخی چهره‌ های اصلاح‌طلب از تکرار پروژه «تحریم انتخابات» مجلس یازدهم سخن گفته است. در همین راستا، مصطفی تاج زاده اخیراً نسبت به حضور احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات پیش روی هشدار داده است!

این فرمان تحریم از سوی تاج زاده در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی چهاردهم فروردین ماه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام بخشی از بیانات خود را به انتخابات مجلس ۱۴۰۲ اختصاص دادند. پرداختن زودهنگام به این مسئله و یادآوری نکاتی درباره آن، هم‌ردیف و هم‌سطح با مسائل اقتصادی و دغدغه‌های روز کشور، نشان از میزان اهمیت و جایگاه ویژه برگزاری این رویداد پرشور، سالم و امن از نگاه مقام معظم رهبری دارد.

ایشان با تاکید بر اینکه انتخابات می‌تواند مظهر قدرت ملی باشد یادآور شدند که اگر این رویداد درست برگزار نشود ضعف کشور و ملت و مسئولان را نشان می‌دهد و هرچه ضعیف شویم تهاجم و فشار دشمنان بیشتر می‌شود. رهبر معظم انقلاب همچنین خاطرنشان کردند باید قوی شویم چراکه یکی از ابزارهای مهم قدرت، انتخابات است.

رهبر معظم انقلاب به مسئولان مرتبط، متذکر شدند که مسئولان، راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم اکنون مشخص کنند تا انتخاباتی خوب، سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم.

«مشارکت بالا» همراه یکی از شاخصه‌های انتخابات در کشور بوده است که مورد تاکید ویژه مقامات علی‌رتبه کشور به ویژه شخص رهبر انقلاب قرار داشته است. توجه ویژه ایشان به این شاخصه و اعداد و ارقام میزان شرکت واجدین شرایط در رأی‌گیری‌های مختلف، همواره بازخورد و انعکاس قابل توجهی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

با این وجود، در حال خوانش جملاتی هستیم که با صراحت از تکرار پروژه «تحریم انتخابات» از سوی اصلاح‌طلبان سخن می‌گویند و آنرا مورد حمایت قرار می‌دهند! علاوه بر تاج زاده، محسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز با اشاره به این که حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به کاهش سرمایه اجتماعی آنان منجر شده، گفت: «عدم شرکت در انتخابات گزینه مطلوبی برای یک حزب سیاسی نیست، اما در مواقعی تنها گزینه روی میز است و عملاً گزینه دیگری وجود ندارد.»

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=56173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.