6
سید افقهی:

موشک باران مقاومت فلسطین، نتانیاهو را مجبور به عقب نشینی کرد

  • کد خبر : 56366
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
موشک باران مقاومت فلسطین، نتانیاهو را مجبور به عقب نشینی کرد
 تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا گفت: موشک‌باران انبوهی که گروه‌های مقاومت فلسطینی داشتند، نتانیاهو را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

به گزرش تبریزمن، سیدهادی سیدافقهی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره مهمترین علل حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و توان بالای پاسخگویی گروههای مقاومت فلسطینی به تجاوزات، گفت: اهداف رژیم صهیونیستی از حملات به نوار غزه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت است، در مورد اهداف کوتاه مدت، وضعیت نتانیاهو در حال حاضر وضعیت بسیار بحرانی است به دلیل اینکه در درون حاکمیت رژیم صهیونیستی ما شاهد یک شکاف عمیقی هستیم‌ که به سادگی و به زودی قابل ترمیم نیست.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: حرکتی که نتانیاهو بعد از تشکیل کابینه راست افراطی دینی خود شروع کرده بنیادین است، یعنی به بنیاد ساختار حاکمیتی رژیم صهیونیستی آسیب جدی زده است.

سیدافقهی افزود: صهیونیست‌ها نخستین مرتبه است که آنقدر احساس خطر می‌کنند، نه فقط جریان‌های سیاسی و گروه‌ بندی‌های چپ و راست دینی، سکولار، افراطی، بلکه روشن‌فکران رژیم و اساتید دانشگاه این رژیم معتقد هستند که اگر نتانیاهو موفق به اقدام چنین کاری شود، یعنی مرگ دموکراسی است که خودشان برای خودشان تعریف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته این مساله تاکنون هزینه‌هایی داشته و خواهدداشت و یکی از مهمترین هزینه‌های این اقدام هم آن است که باعث شکاف جدی و عمیق جامعه صهیونیستی می‌شود.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه نتانیاهو دو پرونده دارد که در حال بررسی است، تصریح کرد: یکی پرونده فساد مالی نتانیاهو و دیگری هم شکافی است که در بدنه جامعه صهیونیستی ایجاد کرده و اما مساله دیگر کابینه‌ او است که افراطی ترین کابینه تاریخ سیاسی این رژیم غاصب محسوب می‌شود.

سید افقهی ادامه داد: درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده به نحوی که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگران عزم خود را جزم کرده‌اند که هر آنچه مقاومت و حق طلبی از سوی فلسطینیان است را سرکوب شدید کنند.

وی با بیان اینکه نتانیاهو برای آنکه به زندان نرود، مجبور است تن به خواسته‌های کابینه افراطی خود دهد، گفت: مساله دیگر عکس‌العمل‌هایی است که خشونت‌های این کابینه به بار می‌آورد و مقاومت می‌داند که آنها آمده‌اند که حداکثر خشونت را اعمال کنند، لذا آنها هم باید خودشان را برای مقابله آماده کنند.

سید افقهی مطرح کرد: رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت ترورهای مقامات گروه‌های مقاومت را از جهاد اسلامی شروع کند و بعد به سراغ ترور گروه‌ها و مهره‌های نظامی حماس برَوَد و مقاومت اسلامی هم متوجه این مساله شد که نباید به آنها اجازه دهند تا نقشه خود را اجرایی کنند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: گروه‌های مقاومت فلسطینی چاره ای ندارند بنابراین چون گذشته مقابل خشونت رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و تا آخر با آنها مبارزه کنند.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه از جمله آثار اقداماتی که نتانیاهو انجام می‌دهد در حال حاضر آثار شکست و عقب نشینی آنها است که در داخل آن رژیم نمایان شده، گفت: در این خصوص رقیب نتانیاهو یعنی نفتالی بنت گفته بود درست است که شما یک سری از فرمانده‌های مقاومت را شهید کردید، اما نمی‌توانید ادامه دهید، چون ضریب تاب‌آوری شهرک نشینان پایین می‌آید و ما نمی‌توانیم آنها را قانع کنیم که مدت زیادی در آنجا بمانند.

وی افزود: به خصوص در این شرایط که هوا گرم است، وضعیت اقتصادی مناسب نیست و موشک‌ها دارد به تل آویو، پایگاه‌های نظامی، نیروگاه‌ها، خدمات‌های زیرساختی آنها می‌رسد و فرودگاه‌ها تعطیل است، اظهارات امثال بنت صدق پیدا می‌کند.

کارشناس مسائل منطقه‌ غرب آسیا ادامه داد: در روزهای اخیر موشک‌ باران انبوهی را از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی شاهد بودیم که گنبد آهنین هم نتوانست جلوی اصابت موشک‌ها به اهداف مد نظر را بگیرد.

سیدافقهی بیان کرد: حال به دنبال این وضعیت نتانیاهو عقب‌نشینی کرده، البته به عقیده خودش چون ما به اهداف خود رسیدیم دیگر با شرایط خودمان در آتش بس هستیم و در این ارتباط هم معاون سیاسی جهاد اسلامی به مصر رفته تا مذاکره کند و ببیند چگونه و با چه شرایطی باید آتش بس برقرار شود.

وی در مورد توان مقابله مقاومت فلسطین گفت: به مرور زمان کارشناسان فنی و نظامی حماس تمام نکات مثبت و منفی گنبد آهنین رو برآورد کردند و متوجه شده‌اند که مثلا اگر ۳۶ موشک در خشاب آن است، اگر ۳۶ موشک همزمان بچه‌های حماس شلیک کنند هر ۳۶ موشک توسط گنبد آهنین رهگیری و منهدم می‌شود.

سیدافقهی تصریح کرد: اول شلیک‌های حماس و جهاد اسلامی، برای خالی کردن خشاب گنبد آهنین است و تا موشک‌های گنبد آهنین بخواهد این موشک‌های شلیک شده را منهدم کند، آنها موشک‌های اصلی خود را به تعداد فراوان شلیک می‌کنند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: متقابلا نیروهای رژیم صهیونسیتی هم متوجه شده‌اند که گنبد آهنین مانند قبل جوابگو نیست و تا بخواهند خشاب‌ها را از موشک‌های ضد موشک پُر کنند، نیروهای مقاومت‌ اسلامی، دهها موشک شلیک می‌کنند.

سیدافقهی بیان کرد: تا الان هم شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی عنوان کرده‌اند که تا الان ۷۰۰ موشک شلیک شده و قطعاً داشته‌های مقاومت اسلامی بیش از اینها است، اما رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد تعدادی موشک شلیک می‌شود و جنگ به نفع آنها تمام می‌شود.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: در حالی که می‌بینیم کیفیت و بُرد موشک‌ها خیلی کوبنده تر است صهیونیست‌ها در محاسبات خود اشتباه کردند و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرد که فقط موشک‌های جهاد اسلامی موفق شده که ۴۸ جایگاه ما را فلج کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=56366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.