3

سبقت مسیر ریلی از مسیر جاده ای با افتتاح راه آهن میانه- تبریز

  • کد خبر : 57313
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
سبقت مسیر ریلی از مسیر جاده ای با افتتاح راه آهن میانه- تبریز
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: راه آهن میانه- تبریز مسیر تبریز تا تهران به 4 ساعت کاهش خواهد داد.

به گزارش تبریزمن، جبارعلی ذاکری  امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: راه آهن میانه – تبریز مسیر تبریز تا تهران به ۴ ساعت کاهش خواهد داد.

وی افزود: با افتتاح این مسیر ۴۴ کیلومتری، قطار به جای دور زدن قطاع ۲۷۰ درجه ای پل سهند، ۹۰ درجه طی خواهد کرد و با حذف قوس های تند در مجموع به میزان ۱۱۴ کیلومتر مسیر کوتاه تر می‌شود.

ذاکری تصریح کرد: با حذف قوس های تند همچنین سرعت قطار از ۹۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد و در واقع سرعت طی مسیر ریلی تبریز تا تهران مشابه مسیر جاده‌ای می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مدعی شد: افتتاح راه آهن میانه- تبریز، ضریب بهره وری واگن ها را دوبرابر و حمل و نقل ریلی را اقتصادی‌تر خواهد کرد.

گزارش فارس حاکی است،  احداث راه‌آهن تبریز – میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا آغاز شد.

این طرح که در ۲۲ سال گذشته تجربه ۳ رئیس‌ جمهوری و وعده‌های دولت‌های گذشته برای تکمیل آن را پشت سر گذاشته، در سراشیبی رسیدن به خط پایان قرار گرفته و امید است در دولت سیزدهم با تلاش مسؤولان و تخصیص اعتبارهای دولتی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد و کام مردم این منطقه برای زودتر رسیدن به مقصد را شیرین کند.

راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه به‌ عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود و بدون شک رشد صنعت حمل‌ و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث رشد تورم شده است، می‌تواند باعث حل برخی مشکلات حمل‌ و نقل در این منطقه شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.