5
ضرغامی:

قهرمانی دوبانوی با حجاب ایرانی به درستی منعکس نشد

  • کد خبر : 57279
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
قهرمانی دوبانوی با حجاب ایرانی به درستی منعکس نشد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طی روزهای گذشته ۲ نفر از بانوان کشورمان که با وجود حجاب مدال قهرمانی به گردن آویختند اما رسانه ها به درستی این موضوع را منعکس نکردند.

به گزارش تبریزمن، عزت‌الله ضرغامی که روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران که به همراه وزیر ورزش حاضر شده بود، خطاب به خبرنگاران درباره قهرمانی دو بانوی ورزشکار اظهار داشت: دو نفر قهرمان شدند و رسانه‌های ما هم بلد نبودند قهرمانی این دو نفر را درست اعلام کنند.

وی ادامه داد: یکی از این بانوان مدال تکواندو را به دست آورد برای نخستین بار از ایران با حجاب اسلامی مدال طلای جهانی را در این رشته کسب کرد و بانوی دیگری نیز در دو ١٠٠ متر اول شد فیلم اصلی را شما ندیدید و من دیدم.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ممکن است حجاب و لباسی که این دختر پوشیده بود روی نحوه دویدن وی تاثیر بگذارد اما آنقدر قهرمان است و روحیه دارد که وقتی به انتهای خط می رسد همه تعجب می‌کنند که دیگر ورزشکاران با لباس‌های ضداخلاقی رد می‌شوند و این دختر با صلابت ایستاده و قهرمان شده است، بهتر است کمی این مسائل را خوب منتشر کنید.

ضرغامی با اشاره به اینکه رئیس سازمان صدا و سیما فردی کارشناس است و به این مسائل به خوبی توجه دارد، افزود: شاید وی پیشنهاد می دهد ۱۰ ورزشکار دیگر را شطرنجی کرده و فیلم این بانوی قهرمان را منتشر می کردند تا کار این بانوی ایرانی قهرمان معلوم و مشخص شود که آن ورزشکاران چه حجابی دارند، حق قهرمانان خانم را نباید ضایع کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فرمایشات مقام معظم رهبری را در ۱۴ خرداد تاریخی دانست و افزود: من از تمامی نخبگان کشور به خصوص شخصیت‌های فرهنگی می‌خواهم که با جامعیت با فرمایشات ایشان برخورد منطقی، اصولی و متعهدانه کنند و در راستای تحقق نگاه نو و مترقی ایشان تلاش کنند.

ضرغامی ادامه داد:‌ ایشان فرمودند در زمان هوش مصنوعی، عصر کوانتوم و پیشرفت‌های سطح بالای علمی نمی‌توان با زبان ۴۰ سال قبل صحبت کرد. من نمی‌بینم کسی این فرمایش رهبری را تبیین کند و زمین می‌ماند.

ضرغامی خطاب به افرادی که سواد بالایی دارند، اما زبان آن‌ها برای ۴۰ سال قبل است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به‌طور صریح به شما گفته است که با زبان ۴۰ سال قبل نمی‌توانید با مردم صحبت کنید؛ اگر نمی‌توانید صحبت کنید مترجم بگیرید و اگر مترجم نمی‌گیرید نسبت به کسانی که بلدند با زبان جوان‌ها صحبت ‌کنند؛ اگر تشویق نمی کنید؛ معترض نشوید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی ادامه داد: امروز عده‌ای که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با زبان روز و لسان قوم حرف می‌زنند مورد هجمه قرار می‌گیرند. یک روز باید این مسائل را در کشور حل کنیم. رسانه‌ها مصادیق حرف رهبری را توضیح دهند و هر کس به نوبه خود باید سهم و نقشی در تحقق فرمایش رهبری داشته باشد.

ضرغامی یادآور شد: برای معرفی ایران در خارج از کشور نیز یکی از کارهای ما نمایشگاه‌های بین‌المللی است. با توجه به بضاعت امکانا‌تمان در دو نمایشگاه روسیه و ایتالیا که شرکت کردیم جزو غرفه‌های برتر شناخته شدیم. با همین بضاعتی که داریم خوشبختانه توانسته‌ایم به خوبی ایران را در نمایشگاه‌های خارجی معرفی کنیم و گردشگران خارجی خصوصا تورهای گردشگری رسانه‌ای که به ایران می‌آیند از این‌ها استقبال می‌کنند و وقتی در سفر به ایران با ظرفیت‌ها آشنا می‌شوند در سفر به کشور خود به خوبی ایران را معرفی می‌کنند.

همایش تجلیل و تکریم چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: هفته آینده دومین همایش تجلیل و تکریم چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود. سال گذشته برای اولین بار در دولت مردمی این همایش برگزار شد و تأثیرات بسیار خوبی در حوزه نخبگانی وزارت میراث‌فرهنگی داشت و آقای رئیس‌جمهوری نیز چندین بار در صحبت‌های خود روی این مسأله تأکید کرده است.

اجرای برنامه‌های متنوع در هفته صنایع‌دستی

وی ادامه داد: تکریم نخبگان، تجلیل از آن‌ها، تعامل با آن‌ها، ارزش گذاشتن به آن‌ها ارزش گذاشتن به میراث‌‌فرهنگی ما است و من تصورم این است که این همایش نقش مهمی در جا افتادن ارزش‌های میراث‌فرهنگی دارد. هفته آینده از ۱۲ نفر از این چهره‌ها تجلیل به عمل می‌آید. ضمن این که از شنبه که ۲۰ خرداد است روز جهانی صنایع دستی است و برنامه‌های متنوعی داریم. صنایع‌دستی در حوزه اقتصادی و نیز برطرف کردن مشکلات اجتماعی نقش مهمی دارد در دولت مردمی کارهای زیادی انجام شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.