2

تنها ۵ درصد مالیات کشور از اصناف دریافت می‌شود

  • کد خبر : 57711
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
تنها ۵ درصد مالیات کشور از اصناف دریافت می‌شود
مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تنها ۵ درصد مالیات کشور از اصناف دریافت شده و ۹۵ درصد مالیات از طریق شرکت‌های تولیدی و صنعتی تأمین و دریافت می‌شود.

به گزارش تبریزمن، عیسی اورج‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مالیاتی اصناف و واحدهای تولیدی، صنعتی شهرستان بناب که با حضور مسئولین شهرستان ترتیب یافته بود، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه های هرگونه مشوق و معافیت مالیاتی تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر است؛ اظهار کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه معافیت دیگر باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ خود را تا پایان خرداد ماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ارائه و نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش مالیات مقطوع خود اقدام نمایند.

وی گفت: تنها ۵ درصد مالیات کشور از اصناف دریافت می شود و ۹۵ درصد مالیات از طریق شرکت های تولیدی و صنعتی تأمین و دریافت می شود.

 مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در ادامه از تخصیص و واریز بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده در جریان سال ۱۴۰۱ به شهرداری بناب خبرداد و افزود: قصد داریم امسال نسبت به افزایش و واریز از محل ارزش افزوده به شهرداری بناب و شهرداری خوشه مهر در سال جاری اقدام کنیم.

اجرای دقیق عدالت مالیاتی

رضا لعلی،فرماندار شهرستان بناب نیز در این نشست  بر اجرای دقیق عدالت مالیاتی تأکید کرد.

وی، بر رعایت حال اقشار کم درآمد و شفاف سازی و جلوگیری از فرار مالیاتی تأکید کرد و دقت در اعمال قانون و اجرای دقیق عدالت مالیاتی را خواستار شد.

فرماندار بناب با اشاره به رکود حاکم بر بازار از مسئولان امور مالیاتی خواست در اخذ مالیات از اصناف و واحدهای تولیدی حتماً وضعیت رکود بازار را نیز در نظر بگیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از عنایت مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی در پرداخت ارزش افزوده شهرداری ها در سال گذشته،خواستار افزایش میزان پرداخت ارزش افزوده به شهرداری های بناب و خوشه مهر شد.

 در این نشست جمعی از اصناف و مدیران واحدهای تولیدی به نمایندگی با انتقاد از افزایش سرسام آور مالیات خواستار تجدیدنظر مسئولان در خصوص نحوه اخذ مالیات شدند.

آنها معتقدند در صورت عدم تجدیدنظر مسئولان امر در مدت زمان کوتاهی بخاطر فشارهای مالیاتی، مجبور به تعطیلی کسب و کارهای خود خواهند شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.