4

«برنده شده‌اید» باز در تبریز قربانی گرفت

  • کد خبر : 57768
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
«برنده شده‌اید» باز در تبریز قربانی گرفت
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندی که فریب تماس تلفنی و برنده شدن در یک مسابقه رادیویی را خورده بود با تلاش و اقدام به موقع پلیس فتا به حق خود رسید.

به گزارش تبریزمن، محسن محمودی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و با بیان اینکه قربانی “برنده جایزه شده است ” از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی بیان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی ناشناس با برقراری تماس با شاکی اعلام می‌کند که در قرعه‌کشی یکی از مسابقات رادیویی برنده جایزه شده‌اید که برای دریافت جایزه خود باید یک سری کد را برای ما ارسال کنید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی افزود: فرد بزه دیده پس از ارائه یک سری اطلاعات بانکی و شخصی و به بهانه اینکه جایزه دریافت خواهد کرد؛ مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا استان با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و دقیق، عامل برداشت غیرمجاز را مشخص کرده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضائی تمام مبالغ برداشت شده غیرمجاز به حساب شاکی بازگردانده شد.

این مقام مسؤول متذکر شد: شهروندان و کاربران فضای مجازی آگاه باشند به هر تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن جایزه در مسابقات و قرعه‌کشی رادیویی اعتماد نکنند و از ارائه اطلاعات شخصی و بانکی به فرد تماس‌گیرنده خوددرای کنید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد که بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.