2
برای دومین روز متوالی؛

کیفیت هوای سردشت و بوکان در وضیعت خطرناک قرار گرفت

  • کد خبر : 57798
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کیفیت هوای سردشت و بوکان در وضیعت خطرناک قرار گرفت
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: برای دومین روز متوالی کیفیت هوای سردشت در وضعیت ناسالم و بوکان در وضعیت خطرناک از نظر آلودگی قرار دارد.

به گزارش تبریزمن، سعید موسوی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون ذرات معلق موجود در هوا در سردشت به ۲ برابر حد استاندارد رسیده است، افزود: هوای این شهرستان برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ایستگاه سنجش آلودگی هوای سردشت میزان ریزگردهای موجود در هوا به ۱۹۵ میکروگرم در مترمکعب رسید که این مقدار ۲ برابر شرایط استاندارد است.

موسوی با بیان اینکه روند ناسالم بودن هوا همچنان ادامه دارد، افزود: به لحاظ آلایندگی بیش از حد، این ذرات معلق تأثیر مستقیم بر سلامتی بیماران قلبی، آسمی و تنگی نفس و جانبازان شیمیایی دارد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ذرات معلق موجود در هوا به هشت برابر حد استاندارد رسیده بود، اضافه کرد: این وضعیت از روز گذشته با ورود پدیده گرد و غبار از سمت کشور عراق در آسمان استان ایجاد شد و با توجه به پیش بینی هواشناسی تا پایان امروز در منطقه ما تداوم خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه همچنین هوای شهرستان بوکان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت، ادامه داد: این پدیده در ساعات آینده در هوای ارومیه مرکز استان نیز دیده خواهد شد ولی در حال حاضر کیفیت هوای مرکز استان، پاک است.

وی به شهروندان توصیه کرد تا سالم شدن هوا در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و کسانی که مجبور هستند در فضای باز قرار گیرند، از ماسک استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=57798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.