7

رکورد مصرف برق در اردبیل شکست

  • کد خبر : 58192
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
رکورد مصرف برق در اردبیل شکست
به دنبال حاکم شدن هوای بسیار گرم، رکورد مصرف برق در استان اردبیل شکست.

به گزارش تبریزمن، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: امروز میزان مصرف برق از مرز ۴۳۲ مگاوات گذشت تا یک رشد ۳.۲ دهم درصدی را در افزایش پیک بار مصرف برق شاهد باشیم.

حسین قدیمی تصریح کرد: در کشور نیز حد نصاب مصرف برق با توجه به گرمای بی‌سابقه شکست به طوری که ۷۲ هزار مگاوات مردم ایران در ۲۴ ساعت گذشته برق مصرف کردند.

وی عمده مصرف را مربوط به وسایل خنک‌کننده و سرمایشی اعلام کرد و گفت: تنها راهکار در این شرایط مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان است که ضرورت دارد هموطنان با صرفه‌جویی به پایداری برق کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: در سال گذشته رکورد مصرف برق ۴۲۲ مگاوات بود که امسال به بیش از ۴۳۲ مگاوات افزایش یافت که رقم بالایی را در پیک بار مصرف نشان می‌دهد.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هنوز با روزهای گرم تابستان فاصله داریم و پیش‌بینی می‌شود با توجه به این گرمای بی‌سابقه مصرف برق به ویژه در بین مشترکان خانگی افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: ۳۶ درصد مشترکان برق استان را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند که مصرف آنها با توجه به استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه در مناطق شمالی این استان بالا است.

قدیمی بیان کرد: خانواده‌هایی که از کولر گازی استفاده می‌کنند باید دمای آن را در ۲۳ درجه تنظیم کنند و در صورت استفاده از کولرهای آبی نیز آن را در دور کند تنظیم کنند تا مصرف بیش از حد برق را شاهد نباشیم.

وی ساعات پیک مصرف برق را روزانه ۱۱ تا ۱۳ ظهر و عصرگاهی ۱۸ تا ۲۲ شب اعلام کرد و گفت: هموطنان از مصرف لوازم برق خانگی در این ساعات جدا خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: مشترکان برق در صورت استفاده از لوازم برقی می‌توانند آن را به ساعات ۱۰ شب تا ۱۰ صبح موکول کرده و در این ساعات مصارف خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با گرم شدن هوا طی امروز و فردا دمای هوا حتی به بالاتر از ۴۰ درجه نیز در استان اردبیل خواهد رسید که امروز در برخی از مناطق مرکزی این استان دمای هوا حتی به ۳۵ درجه رسیده و در مناطق شمالی از درجه ۴۰ گذشت.

بر همین اساس هوای گرم فردا نیز در استان با فشار بیشتر ادامه خواهد داشت اما از روز سه شنبه تا آخر هفته هوای خنکی در استان اردبیل حاکم خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.