10

مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی سراسر کشور در تبریز افتتاح شد

  • کد خبر : 58174
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۱۲
مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی سراسر کشور در تبریز افتتاح شد
 طی مراسمی مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی سراسر کشور در تبریز افتتاح شد.

به گزارش تبریزمن، طی مراسمی با حضور حمیدرضا صائبی معاون فعالیت‌ها و فضاهای ورزشی دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پوررادی سرپرست آموزش پرورش استان و لیلا محمدزاده معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان و با حضوری جمعی از شرکت کنندگان، مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی سراسر کشور در تبریز افتتاح شد.

معاون فعالیت‌ها و فضاهای ورزشی دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، عصر شنبه، ۱۷ تیرماه در این مراسم اظهار کرد: مفتخریم که شهر تبریز را به عنوان میزبان مسابقات خواهران فرهنگی در رشته‌های بدمینتون و تنیس روی میز انتخاب کرده‌ایم.

حمیدرضا صائبی ادامه داد: جنبه‌های مختلفی در این استان مورد توجه است، اولی تجربه‌ی سابقه‌ی درخشان استان در برگزاری مسابقات دانش آموزی و دومین مورد توانمندی استان و فضاها و اماکن ورزشی محبوبی است که در تبریز وجود دارد و از همه مهم‌تر مهربانی و خونگرم بودن مردم آذربایجان شرقی است که باعث انتخاب این شهر زیبا به عنوان میزبان مسابقات فرهنگی ورزشی بانوان شده است.

وی افزود: ما دو استان را به عنوان میزبان افتتاحیه انتخاب کردیم که کرمان میزبان افتتاحیه مسابقات فرهنگی ویژه‌ی برادران و تبریز نیز میزبان افتتاحیه مسابقات ورزشی خواهران فرهنگی است.

معاون فعالیت‌ها و فضاهای ورزشی دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی در دو استان آذربایجان شرقی و فارس در رشته‌های والیبال، بسکتبال (سه نفره)، بدمینتون و تنیس روی میز برگزاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه‌ی ورزشی ویژه‌ی برادران فرهنگی نیز در رشته‌های والیبال، بسکتبال (سه نفره)، تنیس روی میز، بدمینتون، فوتسال زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، کرمان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث سلامت جسمی، روحی و شادابی همکاران فرهنگی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است، گفت: سلامت جسمی، روحی و شادی همکاران فرهنگی نقش بسزایی در سلامتی و نشاط شادی دانش آموزان دارد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۸ برنامه‌ای تحت عنوان توسعه‌ی ورزش فرهنگیان را در دستور کار خود قرار داد و دستورالعمل آن را در سه محور، ورزش همگانی، رقابتی و سلامت محور با برنامه ریزی برای ۲۱۵ هزار نفر تدوین کرد که در مسابقات بخش رقابتی سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر از فرهنگیان شرکت کردند.

 

صائبی با بیان اینکه مسابقات ورزشی فرهنگیان بعد از ۱۳ سال وقفه در دولت مردمی از سال گذشته آغاز شده است که بنابر توجه به رضایتمندی فرهنگیان از برگزاری مسابقات سال جاری ۱۸۷ هزار نفر در مسابقات شرکت کردند و تعداد رشته‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: مسابقات ورزشی فرهنگیان در سه سطح منطقه / شهرستان (با تعداد ۱۵۱ هزار نفر)، استانی (۳۳ هزار نفر) و کشوری (دو هزار ۹۰۶ نفر) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه”معلم ورزشکار، معلم امید آفرین و مدرسه بانشاط” شعار این دوره از مسابقات فرهنگی ورزشی است، تاکید کرد: ورزش فرهنگیان پیشران ورزش دانش آموزان است و معلم توانمند و سالم از نظر روحی و جسمی می‌تواند امید و نشاط را در دانش آموزان ایجاد کند که ما امیدواریم شاهد مدارسی با نشاط در کشور باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.