1

ادای احترام وزیر مختار سفارت ژاپن به شهدای بمباران شیمیایی سردشت

  • کد خبر : 58371
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
ادای احترام وزیر مختار سفارت ژاپن به شهدای بمباران شیمیایی سردشت
وزیر مختار سفارت ژاپن و دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، بعد از ظهر چهارشنبه در سفر به سردشت به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کردند.

به گزارش تبریزمن، وزیر مختار سفارت ژاپن و دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی بعد از ظهر چهارشنبه در سفر به سردشت با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی این شهر ادای احترام کردند.

«کنجو موراکامی» و «سکینه سادات پاد» که رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان اجرایی استان آنها را همراهی می‌کنند، با حضور در مزار شهدای سردشت با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای این شهرستان به ویژه شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان را گرامی داشتند.

قرار است وزیر مختار سفارت ژاپن و دستیار رئیس‌جمهور کشورمان در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در همایش مصدومان شیمیایی شهرستان سردشت شرکت کنند.

در این همایش که با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت برگزار می‌شود، تعدادی از جانبازان شیمیایی این شهرستان سخنرانی می‌کنند و در پایان بیان‌نامه همایش به ۲ زبان فارسی و انگلیسی قرائت خواهد شد.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.